„BMW“ žengia į prabangumo olimpą- pristatė elektromobilį „i7“
Pagaliau ir „BMW“ žengė į aukščiausios prabangos elektromobilių klasę. Greitas, nemažai nuvažiuojantis viena įkrova ir aukščiausio patogumo etalonas. Laikykis „Mercedes-Benz EQS“!
Šiaip laikytis turėtų ne tik „mersas“, bet ir „Tesla Model S Plaid“. Nors pastaroji ir greitesnė, bet komfortu ir įranga turėtų nemažai nusileisti naujajam „i7“.
Galia ir nuvažiuojamas atstumas
„BMW i7“ turės du elektros variklius, kurie išvystantys 400 kW/544 AG galią. Tokia galia leis šiam „banginiui“ iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 4,7 sekundės. O tam, kad greičiu ir nuvažiuojamu atstumu būtų galima pasidžiaugti kuo ilgiau, elektromobilyje rasite 101,7 kWh talpos ličio jonų akumuliatorių. Pagal WLTP tai leis nuvažiuoti apie 590–625 km nuotolį. Vidutinės gamintojo nurodomos energijos sąnaudos- 19,6–18,4 kWh/100 km. Na, kaip tokio dydžio automobiliui, tai sakyčiau visai neblogas rezultatas. Beje, prie tokio efektyvumo prisideda ir lengvesnė automobilio konstrukcija, bei aerodinamiškesnis dizainas
Įkrovimo galia
„BMW i7“ turės greitąjį (DC) įkrovimą iki 195 kW galios. Tai reiškia, kad per 6 minutes įsikraus tiek, kad galėtumėte nuvažiuoti 100 kilometrų. Bet tokios greitos įkrovimo stotelės Lietuvoje yra tik kelios 🙂
Išvaizda
„BMW“ ir toliau žengia kitokio dizaino keliu. Bent jau elektriniuose modeliuose. Jeigu pažvelgsite į priekį, tai pamatysite įdomų dalyką. Naujasis elektromobilis siūlo priekinius žibintus, kurie yra padalinti į dvi dalis- artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai įmontuoti žemiau, o viršuje- dienos LED žibintai. Tie dienos žibintai ne šiaip sau kokie, o „Iconic Glow“, iš kristalinio stiklo. O tam reikalui panaudoti „Swarovski“ kristalai. Dar vienas išskirtinumas priekyje, tai šviečiantis priekinių grotelių siluetas.
Komfortas
Septintosios kartos „BMW 7“ tapo ilgesnis ir platesnis. O tai reiškia, kad patogiau bus ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams. Ar matėte, koks gale yra ekranas? Šiaip patys ekranai gale sėdintiems nėra naujiena, bet čia… Kosmosas… Jis didelis. Nors ne, jis ne didelis, jis labai didelis 🙂 Jo įstrižainė net 31,3 colio (79,5 cm) ir turi 8K raišką. Nežinau kam reikalinga 8K, kai 4K jau dažnu atveju daugiau negu reikia. Bet šis flagmanas ir sukurtas tam, kad stebintų. Kai šis „BMW Theatre“ ekranas nusileis nuo lubų, automatiškai pritamsės galiniai langai ir liukas. Vaizdą bus galima padalinti į dvi dalis, kad vienas keleivis galėtų žiūrėti vieną turinį, o kitas kitą. „BMW“ siūlys „Amazon Fire-TV“ turinį. Bet jeigu ir to maža, tai galėsite per HDMI sąsają prijungti ir jūsų norimą įrenginį. O kad tokį ekraną būtų lengviau valdyti, yra įdiegta ir balso funkcija. Jeigu to jums per mažai, tai dar rasite ir durelėse įrengtą lietimui jautrų ekranėlį. Tiksliau du- vienas kairėje pusėje, o antras dešinėje. Jeigu jau sėdime kaip kino teatre, tai dar reikia ir geros garso sistemos. Jeigu reikia, tai ir bus. Ar užteks 39 „Bowers & Wilkins Diamond“ garsiakalbių?
Tik pažiūrėkite į galines sėdynes. Jos turi ne tik masažo funkciją, bet ir išsilanksto, kad būtų kuo patogiau.
Vairuotojo zona
Kaip ir pas daugelį dabar gaminamų elektromobilių, priekyje rasime išlenktus du 12,3 colio ekranus su naujausia „iDrive“ operacine sistema. Ar pastebite, kad po juo yra dar viena per visą priekinės panelės dalį einanti interaktyvi valdymo juosta? Ji bus skirta ne tik salono apšvietimui, bet kitiems valdikliams.
Įdomiai „BMW“ sužaidė su šildymu- ne tik šildomos sėdynės, vairas, bet ir šildomi vairuotojo porankiai iš abiejų pusių. Ne tik centrinis porankis, bet ir iš šonų durelėse… Įdomu, ar dar įmanoma ką nors sugalvoti, kad dar daugiau pasišildyti?
Žinoma, bus ir visi kiti šiuolaikiniai patogumai- bevielis telefono įkrovimas, 5G, nuotolinis durelių atrakinimas ir t.t.
Autonominis vairavimas
Ne paslaptis, kad septintosios kartos „BMW“ bus ne tik komforto, bet ir saugumo etalonas. Dar standartinėje įrangoje rasite juostos palaikymo, susidūrimo ir automatinio stabdymo, aklosios zonos stebėjimo, perspėjimo apie susidūrimą su dviračiais ir pėsčiaisiais sukant ir t.t. Papildomai nereikės mokėti ir už „Parking Assistant Plus“, kuri leis autonomiškai parkuotis.
O štai už papildomus pinigėlius galėsite užsisakyti „Driving Assistant Professional“ ir „Driving Assistant Plus“ sistemas. Jos leis keliauti automagistralėse be rankų ant vairo.
Techniniai duomenys | BMW i7 xDrive60 |
Didžiausia galia kW | 400 kW (544 AG) |
Didžiausias sukimo momentas | 745 Nm |
Bendra akumuliatoriaus talpa | 105 kWh |
Panaudojama akumuliatoriaus talpa | 101,7 kWh |
Nuvažiuojamas atstumas | 625 km (WLTP) |
Įsibėgėjimas 0 – 100 km/h | 4,7 sek |
Maksimalus greitis | 240 km/h |
AC (lėtasis) krovimas | 11 kW |
DC (greitasis) krovimas | 195 kW |
Matmenys (ilgis/plotis/aukštis mm) *Plotis be veidrodėlių | 5391/1950*/1544 |
Ratų bazė (mm) | 3215 |
Svoris be krovinio ir be vairuotojo (kg) | 2715 |
Bagažinės talpa (L) | 500 |
Apsisukimo spindulys (m) | 12,3 |
Varomieji ratai | Visi |