Ford F-150 Lightning Electric

„Ford“ pristatė elektrinį pikapą „F-150 Lightning Electric“ su 571 AG

Dar 2019 metais mačiau filmuką, kuriame buvo rodomos pirmojo elektrinio pikapo galimybės- jis tada patempė daugiau kaip 500 tonų sveriančius traukinio vagonus. Tuo metu jis pagerino 2018 metais „Tesla Model X“ priklausiusį rekordą, kai buvo patempęs 130 tonų sveriantį „Boeing 787“ lėktuvą. Tada dar nebuvo žinoma nei kaip atrodys naujasis „F-150“, nei kokios bus jos techninės charakteristikos. Bet jau tada mintyse galvojau, kad tai turėtų būti kažkas įdomaus, nes jau 44 metus šis pikapas yra populiariausias Amerikoje. Ir štai trečiadienį pagaliau įvyko taip lauktas jo pristatymas. Kaip ir daugelio pristatomų modelių, taip ir šio reikės palaukti iki 2022 metų. Laukia įdomūs laikai, nes tuo metu jau bus gaminami ir „Rivian R1T“, bei „Tesla Cybertruck“. „Rivian“ bus visiškas naujokas rinkoje, tai „Ford“ gali pavykti nemažą dalį pikapų pirkėjų persivilioti iš jų. „Tesla“ gaminio dizainas ne visiems yra priimtinas, tai vėlgi gali būti, kad dalis pirkėjų nueis pas „Ford“. Dar bus ir elektrinis „Hummer“, bet jis su savo kaina yra iš „kosmoso“ srities 🙂

Trumpai apie naująjį „F-150 Lightning“

Bus dvi versijos- paprastesnė ir rimtesnė. Pirmoji turės 426 AG (318 kW), o galingesnė versija turės jau 563 AG (420 kW). Žinoma, galingesnė versija turės ir didesnės talpos akumuliatorių. Bet būtent apie akumuliatorius per pristatymą nutylėjo. Tai belieka tik paspėlioti. Manoma, kad turėtų būti iki 180 kWh. Nuvažiuojamas atstumas svyruos nuo 370 km iki 483 km (pagal EPA). Koks bus įsibėgėjimas, tai irgi neaišku. Bet kai žiūrėjau JAV prezidento Baideno bandomąjį važiavimą jis sakė, kad maždaug tai bus apie 4,4 sekundės. Visos versijos turės 4 varomuosius ratus.

Viena iš priežasčių, kodėl šie „fordai“ yra populiarus, tai kad gali vežti ir tempti nemažą krovinį. Pirmoji versija galės vežti 900 kg krovinį, o tempti iki 3,5 tonos. Antroji versija galės vežti truputį mažiau, apie 800 kg svorį, bet tempti galės žymiai sunkesnę priekabą- net iki 4,5 tonos. Važiuojant automobilis automatiškai perskaičiuos nuvažiuojamą atstumą priklausomai nuo skirtingų krovinio ar priekabos svorių. „Pro Trailer Hitch Assist“ sistema pasirūpins, kad priekabos prikabinimas būtų lengvas ir paprastas. Taip pat ir priekyje bus nemažai vietos bagažui.

Elektrinį pikapą bus galima įkrauti atitinkamai 11,3 kW ir 19,2 kW. Kiek žinau, tai antroji versija galės įsikrauti iki 150 kW. Jau senai kalbama, kad elektromobiliai galės tiekti energiją ir namams. Tai šis „Ford“ ne išimtis. Jeigu dingtų namuose elektra, iš automobilio būtų galima tiekti 9,6 kW. O kai elektra atsirastų, automatiškai prasidėtų pikapo įkrovimas. Žinoma, viskas paprastai neįvyks. Teks įsirengti specialią stotelę „Ford Charge Station Pro“ ir namų valdymo sistemą, kurią gamintojas galės padėti įdiegti. Pikape bus ir keletas elektros lizdų. Tai labai pravers pvz. statybininkams, nes galės naudoti elektrinius įrankius tiesiai iš automobilio.

Jums taip pat gali patikti

Concept EQG

Elektrinis „gelikas“

ID. XTREME elektromobilis

„Volkswagen“ elektrinio visureigio konceptas- „ID. XTREME“

KIA EV6 Policija

Lietuvos kelių policijos tarnyba įsigijo nežymėtą elektromobilį

Dodge Charger Daytona SRT

Elektrinis „Dodge Charger Daytona SRT“

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.