Elektromobilis kraunasi

Kodėl Šiauliai atsisakė nemokamų įkrovimo stotelių?

Taip taip, mes (šiauliečiai) atsisakėme 5-ių nemokamų įkrovimo stotelių. Turbūt jau kilo klausimas, o kodėl gi taip atsitiko?
Šia tema trumpai ir parašysiu.

Taigi, viskas prasidėjo dar prieš porą metų, kai 2018 m. gegužės 8 d. buvo pasirašyta taikos sutartis tarp Energetikos ministerijos ir Vokietijos kompanijos „Danpower“. Tada „Danpower“ neatlygintinai turėjo perduoti 100 elektromobilių stotelių Lietuvai. Šių stotelių visoje Lietuvoje įrengimu rūpinosi transporto kompetencijų agentūra.

„Norėdami skatinti elektromobilių naudojimą, turime rūpintis jiems reikalinga infrastruktūra. Iki šiol įkrovimo stotelės daugiausiai buvo įrenginėjamos prie pagrindinių šalies kelių, o dabar jos atsiras ir arčiau gyventojų – miestų centrinėse dalyse, gyvenamuosiuose rajonuose, šalia lankytinų objektų. Labai džiaugsimės, jeigu toks žingsnis padės priimti sprendimą rinktis aplinkai draugiškesnę transporto priemonę“, – sakė Transporto kompetencijų agentūros vadovė Goda Bražytė-Balčiūnė.

Priimdamos stoteles savivaldybės įsipareigojo per vienerius metus jas įrengti pačių pasirinktose vietose, kurios būtų viešos – t.y. laisvai prieinamos 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę. Taip pat savivaldybės savarankiškai turėjo spręsti dėl jų eksploatavimo. Pačios stotelės buvo 22 kW galios, tik reikėjo pasirinkti, ar stovimą, ar kabinamą pasirinkti. Visų jų gamintojas- Lietuvos „Elinta charge“.

Kad jas padalinti, pirma reikėjo išsiaiškinti, kam ir kiek jų reikia. Po agentūros organizuoto savivaldybių poreikių išsiaiškinimo apklausos paaiškėjo, kad stotelių visiems tikrai neužteks- norinčių buvo daugiau.
Šiauliams tame sąraše buvo skirtos 5 stotelės, bet jų atsisakyta ir jos iškeliavo į kitas savivaldybes.
O dabar apie atsisakymo priežastis, kurias pateikė savivaldybės atstovai:

  1. TKA patvirtintoje Elektromobilių įkrovimo stotelių perdavimo savivaldybėms tvarkoje (toliau – Tvarka) nurodytomis sąlygomis elektromobilių įkrovimo paslaugos teikimas vartotojams yra komercinės veiklos pobūdžio ir neatitinka savivaldybės funkcijų, numatytų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.
  2. Turto perdavimas savivaldybei neatitinka Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nurodytus perdavimo atvejus.
  3. Elektromobilių įkrovimo stotelės perduodamos tik 5 metų laikotarpiui, po kuriuo nėra užtikrinta garantija dėl stotelių naudojimo pratęsimo, kadangi stotelei nepataisomai sugedus ar
    nusidėvėjus (dar nepraėjus 5 metų laikotarpiui), ji demontuojama ir grąžinama TKA anksčiau nustatyto termino. Nenumatyta nusidėvėjusias stoteles pakeisti naujomis. Šiaulių miesto savivaldybės administracija patyrusi išlaidų dėl stotelių transportavimo, prieigų parengimo bei darbų atlikimo, lieka be jokių garantijų, kad galės 5 metus ir praėjus 5 metų laikotarpiui toliau tiekti elektromobilių pakrovimo paslaugą vartotojams įrengtose prieigose.
  4. Pasibaigus numatytam 5 metų laikotarpiui, visos stotelės per 1 mėnesį turi būti demontuotos ir grąžintos TKA. Savivaldybei priėmus stoteles iš TKA, būtų sukurta elektromobilių krovimo infrastruktūra, kuri pasibaigus 5 metų laikotarpiui (ar netgi anksčiau) būtų nebeveikianti.
    Norint atkurti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą, kuri per 5 metus jau turėtų pritraukusi vartotojų, būtų reikalinga investuoti papildomas lėšas.
  5. Labai neracionalu turėti skirtingus operatorius su skirtingomis mokėjimo sistemomis kiekvienoje savivaldybėje. Taip yra didinama administracinė našta, nėra užtikrinamas efektyvus viešųjų resursų naudojimas bei nesukuriamos patogios sąlygos elektromobilių vairuotojams.
  6. Siekiant, kad investuotos lėšos būtų maksimaliai racionaliai ir efektyviai naudojamos, visoje šalyje turėtų būti sukurta vieninga apmokėjimo ir naudojimosi sistema.

Asmeniškai manau, kad toks stotelių atsisakymas yra visiškai logiškai pagrįstas. Iš pradžių tik gali pasirodyti, kad čia bus „lengvas kąsnelis“, bet pasigilinus supranti, kad ne viskas taip paprasta.

Pabaigai pilnas savivaldybių, kurioms bus perduotos elektromobilių įkrovimo stotelės, sąrašas (duomenys atnaujinti 2020 m. gegužės 18 d.):



SavivaldybėSkirtų
elektromobilių
įkrovimo
stotelių
skaičius
1.Vilniaus miesto20 vnt.
2.Kauno miesto10 vnt.
3.Panevėžio miesto10 vnt.
4.Klaipėdos miesto8 vnt.
5.Mažeikių rajono4 vnt.
6.Jonavos rajono4 vnt.
7.Tauragės rajono4 vnt.
8.Kėdainių rajono3 vnt.
9.Visagino3 vnt.
10.Kretingos rajono3 vnt.
11.Radviliškio rajono3 vnt.
12.Utenos rajono2 vnt.
13.Telšių rajono1 vnt.
14.Plungės rajono1 vnt.
15.Elektrėnų1 vnt.
16.Klaipėdos rajono1 vnt.
17.Palangos miesto1 vnt.
18.Šilutės rajono1 vnt.
19.Vilkaviškio rajono1 vnt.
20.Švenčionių rajono1 vnt.
21.Kauno rajono1 vnt.
22.Rokiškio rajono1 vnt.
23.Akmenės rajono1 vnt.
24.Biržų rajono1 vnt.
25.Šiaulių rajono1 vnt.
26.Šalčininkų rajono1 vnt.
27.Kaišiadorių rajono1 vnt.
28.Jurbarko rajono1 vnt.
29.Kelmės rajono1 vnt.
30.Anykščių rajono1 vnt.
31.Šakių rajono1 vnt.
32.Varėnos rajono1 vnt.
33.Pasvalio rajono1 vnt.
34.Kupiškio rajono1 vnt.
35.Ignalinos rajono1 vnt.
36.Pakruojo rajono1 vnt.
37.Kazlų Rūdos1 vnt.
38.Širvintų rajono1 vnt.

Jums taip pat gali patikti

Concept EQG

Elektrinis „gelikas“

ID. XTREME elektromobilis

„Volkswagen“ elektrinio visureigio konceptas- „ID. XTREME“

KIA EV6 Policija

Lietuvos kelių policijos tarnyba įsigijo nežymėtą elektromobilį

Dodge Charger Daytona SRT

Elektrinis „Dodge Charger Daytona SRT“

4 thoughts on “Kodėl Šiauliai atsisakė nemokamų įkrovimo stotelių?”

    1. Šiauliečiams į rajoną nereikia važiuoti. Visų pirma, tai galima krautis namuose arba darbe. Pagrindinė vieta yra prie Lidlo (prie Tilžės). Parsisiųskite PlugShare programėlę, joje matysite visas stoteles. Kitas dalykas tas, kad jeigu duoda nemokamai stoteles, tai dar nereiškia, kad ir įkrovimas bus nemokamas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.