Tesla Model S įsikrauna

Lietuva planuoja sparčią elektromobilumo plėtrą

230 tūkstančių elektromobilių ir 60 tūkst. elektromobilių įkrovimo prieigų, kurių įkrovimo galia sieks apie 1000 MW – visa tai planuojama Lietuvoje turėti jau 2030 m. Apie pradedamą rengti Elektromobilių naudojimo ir elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros veiksmų planą bei laukiančius iššūkius praėjusią savaitę kalbėjosi energetikos ministras Dainius Kreivys ir susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Mūsų tikslas, kad Lietuva jau 2027 m. būtų viena iš geriausiai elektromobilumo bumui pasiruošusi valstybė. Elektromobilumas – vienas iš svarbiausių atsinaujinančios energetikos tikslų, tai palies tiek viešąjį, tiek privatų sektorių. Tad turime padėti tinkamus pamatus darniam perėjimui prie netaršaus transporto“, – sako energetikos ministras Dainius Kreivys
Plane bus numatytos pagrindinės ateinančio dešimtmečio elektromobilumo kryptys ir sąlygos sėkmingai jo plėtrai. Tokį jungtinį Energetikos ministerijos ir Susisiekimo ministerijos planą pasirengti įpareigoja kovo mėn. priimtas Alternatyvių degalų įstatymas (ADĮ).


„Turime užtikrinti, kad elektromobilių infrastruktūros plėtra ir visos reguliacinės paskatos būtų aiškiai, strategiškai ir vieningai įgyvendinamos, koordinuojant valstybės institucijų, įmonių ir savivaldybių veiksmus. Tik tuomet kiekvienas vartotojas turės daugiau galimybių rinktis pereinant prie ne taršaus transporto“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Susisiekimo ministerija pranešime spaudai rašo, kad planuose iki 2024 m. – 10 kartų  didesnis elektromobilių skaičius šalyje (nuo 5 tūkst. iki 50 tūkst.).


Taip pat susitikimo metu kalbėtasi apie skirstomojo tinklo pasirengimą elektromobilumo plėtrai. Šiuo metu transporto sektorius yra vienas iš didžiausių energijos vartotojų Lietuvoje, ši tendencija išliks ir pereinant prie elektra varomo transporto. Kadangi elektromobilumo plėtra darys didelę įtaką elektros skirstomojo tinklo pajėgumams, todėl numatomas glaudus bendradarbiavimas su skirstomojo tinklo operatoriumi techniniame lygmenyje.
Vykstanti energetikos transformacija kelia iššūkius elektros skirstymo tinklo plėtrai. Tad siekiant tinkamai pasiruošti ir efektyviai vystyti elektros tinklą yra planuojama studija, kurios tikslas bus įvertinti tinklo ir reguliacinės aplinkos tinkamumą ir pasiruošimą energetikos transformacijai, šiuo atveju ir siekiamai elektromobilumo plėtrai.


Kaip matote, tai planai labai gražūs. Net per gražūs. Nelabai suprantu, kaip jie nori 2027 m. būti vieni iš geriausiai elektromobilumui pasiruošusių valstybių, jeigu tik dabar kalba apie plėtros veiksmų planą. Apie tokį planą reikėjo galvoti jau seniau. Ir dabar jau viskas turėjo būti pradėta įgyvendinti, o ne planuoti… Bet kokiu atveju, tai juk geriau vėliau, negu niekada. Būsimo elektromobilių įkrovimo tinklo galia- 1000 MW- skamba neblogai, bet paskaičiuokime. 1000 MW yra 1000000 kW. Tą 1000000 kW padaliname iš planuojamų stotelių skaičiaus ir gauname 16.66 kW. Spėju, kad visos tokios „lėtos“ nebus, turės būti ir greitų. Bet tos greitos irgi labai greitai „lėtėja“. Ypač kalbant apie 50 kW įkrovimo stoteles. Manau, kad 2030 m. 150 kW stotelės jau bus atgyvenusios taip pat, kaip ir šiandien 50 kW stotelės. Dar svarbu ne tik pati įkrovimo galia, bet ir galimybė krautis 2 elektromobiliams vienu metu. Bus įdomu sužinoti, kokiais būdais vyks elektromobilių įkrovimo stotelių plėtros skatinimas. Apie tai, kodėl Šiauliai buvo atsisakę nemokamų įkrovimo stotelių, skaitykite čia.

O kaip bus su elektros tinklais? Ar jie patemps? Ministerijos prieš keletą metų (dar prie „lito“) buvo užsakiusios kompleksinę elektromobilių transporto plėtros galimybių studiją. Tai joje buvo kalbama apie 3 tikslus. Pirmasis tikslas buvo, kad 2025 m. Lietuvoje bus 20% elektromobilių. Antrasis tikslas- 4%, o trečiasis-1%. Pažiūrėkime, kokios gi prognozės tada buvo dėl elektros energijos padidėjimo, jeigu iki 2025 m. būtų 20% elektromobilių. Ten rašoma, kad „pasiekus pirmąjį elektromobilių plėtros tikslą 2025 m. bus reikalingos papildomos 0,6 TWh elektros energijos per metus, t.y. 4,2 % viso 2025 m. Lietuvos elektros energijos suvartojimo. Palyginimui, remiantis Litgrid prognozėmis, iki 2025 m. elektros energijos vartojimas Lietuvoje dėl ekonomikos augimo padidės daugiau kaip 3,5 TWh, t.y. beveik 6 kartus daugiau nei dėl elektromobilių plėtros. Taigi elektromobilių plėtra elektros energijos sektoriaus plėtrai darys mažai reikšmingą įtaką“. Kažkada dar žiūrėjau paskaitą apie elektrines Lietuvoje, tai ten buvo minima, kad dėl Ignalinos atominės elektrinės visi mūsų tinklai buvo pritaikyti „ateičiai“, t. y. turėjo galimybę perduoti didesnį elektros kiekį nei buvo suplanuota. Belieka tikėtis, kad šiuos planus, kad ir kokie jie atrodo tolimi, pavyks įgyvendinti.

Jums taip pat gali patikti

Elektrinė „Mercedes“ G klasė kainuos nuo 142 621,50 Eur.

Ford Explorer elektromobilis

Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu

Opel Frontera

Naujasis „Opel Frontera“: sugrįžtantis visureigis turės ir elektrinę versiją

„Porsche“ pristato „Taycan Turbo GT“ su 760 kW (1033 AG) galia

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *