Lietuvoje- pirmasis vandeniliu varomas „Toyota Mirai“ automobilis
Taip taip, Lietuvoje yra žmogus, kuris turi vandenilinį automobilį! Ir jo automobilis yra pirmasis, kuris užregistruotas mūsų šalyje. Jeigu domitės vandeniliniais automobiliais, tai turbūt žinote, kad jau seniau pas mus buvo galima išvysti „Hyundai ix35 Fuel Cell“ automobilį, kurį buvo atvežę pademonstruoti suomiai. Yra ir galimybė išbandyti naujausią „Mirai“ modelį. Bet jie nebuvo registruoti Lietuvoje, o tik trumpam užsuko. O štai ponas Romualdas iš Kauno tokį turi savo garaže.
Trumpa vandenilinių „Toyota“ automobilių atsiradimo istorija
„Toyota“ pradėjo kurti savo vandenilio kuro elementus ir aukšto slėgio vandenilio bakus dar 1992 m. Bendrovė „FCV“ kūrimui taikė savo „Hybrid Synergy Drive®“ technologiją, kuri pakeičia benzininius variklius kuro elementais, o benzininius kuro bakus– aukšto slėgio vandenilio bakais.
„Toyota“ savo pirmąją kuro elementų elektrinę transporto priemonę (FCEV) pademonstravo 1996 m. Nuo to laiko kiekvienais metais tobulino kuro elementų technologiją, kad padidintų našumą, nuvažiuojamą atstumą ir atpigintų šią technologiją.
2002 m. „Toyota“ sukūrė pirmąjį pasaulyje kuro elementų hibridinį automobilį ribotai nuomai ir pirmąjį FC autobusą, sertifikuotą Japonijos vyriausybės. Taip pat jie tęsė kuro elementų kūrimo darbus gyvenamosioms patalpoms, į kelius išleido kuro elementų autobusus ir 2008 m. pristatė FCHV-adv.
„Toyota FCHV-adv“ 25 % pagerino degalų naudojimo efektyvumą, o naudojant „Toyota“ sukurtus 700 bar aukšto slėgio vandenilio bakus, vienu užpildymu galėjo nuvažiuoti apie 830 km. Tai buvo dvigubai didesnis atstumas, jeigu lygintume su pirmtaku. Be to, „Toyota FCHV-adv“ galėjo veikti ir -30 °C temperatūroje.
2011 m. „Toyota“ pademonstravo koncepcinį modelį „FCV-R“. Jo nuotraukas matote žemiau.
2013 metais Tokijo automobilių parodoje buvo pristatytas „Toyota FCV Concept“:
„Toyota Mirai I“
Japonijoje vandeniliu varomą „Toyota Mirai“ imta pardavinėti 2014 m. gruodžio viduryje. Beje, išvertus iš Japonų kalbos „Mirai“ reiškia „ateitis“.
Štai tokį modelį ir turi p. Romualdas iš Kauno. Sunku tuo patikėti? Man irgi buvo staigmena kai sužinojau, kad Lietuvos keliais rieda toks išskirtinis automobilis. Tokį buvau matęs tik Ženevos automobilių parodoje. Iš karto kilo daug klausimų- kaip kilo mintis tokį nusipirkti, jeigu Lietuvoje net nėra kur užsipilti vandenilio? Kaip eksploatacija ir pnš. Labai ačiū p. Romualdui, kad sutiko atsakyti į šiuos klausimus. Žemiau rasite trumpą video apie šį automobilį.
- „Toyota Mirai“ varo 114 kW/155 AG elektros variklis.
- Sumontuotas akumuliatorius kaupia stabdymo energiją.
- 4 vietų.
- Bakų talpa- 5 kg.
- Nuvažiuojamas atstumas- apie 500 km.
- Degalų pildymo procesas trunka apie tris minutes.
- Jis sunaudoja 0,76 kg H2/100 km ir išskiria 0 g/km CO2 emisijų.
Artimiausi konkurentai: „Hyundai ix35 Fuel Cell“, „Honda Clarity Fuel Cell“, „Mercedes-Benz GLC F-CELL“, „Hyundai NEXO“.
P.S. „Toyota Mirai“ turi net ir Romos popiežius Pranciškus (Jorge Mario Bergoglio). Tiesa, Popiežiaus automobilis ilgesnis nei serijinis modelis– daugiau kaip 5 m, o aukštis su kupolu– beveik 3 m. Juo galima važiuoti stovint arba sėdint specialiame soste.
tai taip ir neatsake kur pilasi ta vandenili..
ar kiekviena karta deda masina ant tralo ir veza ja i Ryga? 😀
kazkoks vargas tokia masina tureti, ale kazkokiu “principu” remiantis pirko, kad butent pirmasis 😀
Labai šaunus video!
Technologija tai technologija, bet į tokią baidyklę tikrai nelipčiau (tuo labiau nepirkčiau), kažką rūko jie ne tą ką reikia