Mercedes-Benz EQS- sužibo nauja elektromobilių pasaulio žvaigždė?
„EQS“ yra pirmasis elektrinis prabangus sedanas iš „Mercedes-EQ“ gamos. Juo „Mercedes-EQ“ iš naujo nubrėžia gaires, kaip ateityje turėtų atrodyti aukščiausios klasės elektriniai sedanai. Šis „Mercedes“ yra pirmasis modelis, kuris bus gaminamas tik ant prabangių elektromobilių skirtos modulinės platformos.
Ar stebėjote pristatymo transliaciją? Jau nuo pat pirmo momento, kai dar tik rodė likusį laiką iki video pradžios pamaniau, kad kažkas čia ne taip. Galvoje sukosi mintis, kad nors vaizdas kol kas ir nieko nesakantis, bet labai stilistiškai sukurtas. Pradžia prasidėjo verta filmo specialiųjų efektų. Ir po kelių minučių paaiškėjo, kas viso to grožio kaltininkas- žodį tarė pats Džeimsas Kameronas. „Mersas“ nepraleido progos pristatyti ne tik vieno geriausių elektromobilių pasaulyje, bet tai padarė taip gražiai, kaip turbūt sugeba tik Kameronas. Šį pristatymą turėjo stebėti ir visų kitų elektromobilių gamintojų atstovai. Vienintelė mintis, kuri žiūrint galėjo ateiti jiems į galvą, buvo žodis kosmosas! Taip, kitaip ir nepavadinsi. Visiems kitiems, kurie ateityje pristatinės elektromobilius, kartelė buvo užkelta labai labai aukštai.
Užteks liaupsinti pristatymą, pereikime prie „reikalų“. „EQS“ bus tas elektromobilis, kuris sujungs funkcionalumą, dizainą ir naujausias technologijas į vieną kūną. Toks derinys nepaliks abejingų nei vairuotojų, nei keleivių.
Būsimos versijos
Pirmieji modeliai, iš kurių galėsite rinktis- „EQS 450+“ ir „EQS 580 4MATIC“. Galingesnė versija galės pasigirti 385 kW variklių galia. O dar galingesnė versija, kuri turės net 650 kW galią, pasirodys vėliau. Visi modeliai turės galinius varomuosius ratus, išskyrus „4MATIC“. Ji, kaip jau supratote, bus varoma visais keturiais ratais. Šis modelis atsineša ir naujus akumuliatorius, kurie pasižymės didesniu energijos tankiu. Akumuliatoriaus talpa- 107,8 kWh. Detalesnę informaciją, kuo šios versijos dar skiriasi, galite rasti lentelėje žemiau.
Aerodinamiškumas
Kokį senesnį modelį jis jums primena? Turbūt nesuklysiu sakydamas, kad „Bananą“? 🙂 Visi „S“ klasės „Mercedes-Benz“ automobiliai būdavo pakankamai aptakūs. Bet tai, ko pasiekė šio kūrėjai, visus kitus palieka užnugaryje- naujasis „EQS“ yra aerodinamiškiausias serijinis automobilis pasaulyje. Pasipriešinimo koeficientas yra tik 0,20. Kodėl reikia taip stengtis, kad automobilis būtų kuo aptakesnis? Ogi tam, kad jis nuvažiuotų kuo toliau. Ir tas atstumas turėtų būti apie 770 km (pagal WLTP). Dėl tokio kuklaus pasipriešinimo mažiau vargins ir švilpiančio vėjo garsas.
Interjeras
Dar neįlipus į vidų jau laukia smagūs dalykėliai- visos keturios durys gali būti atidarytos nuotoliniu būdu iš vairuotojo vietos. Visur pridėta daug daviklių, kad jos neatsidarytų tuo metu, kai kas nors važiuoja šalia ir pnš. Jeigu žiūrėjote prezentaciją, tai pastebėjote, kad įlipant nereikia nei atsidaryti, nei uždaryti durelių. Viskas vyksta automatiškai. Užtenka mostelti durims ranka ir jos pačios užsiveria. Pačios sėdynės ne tik šildomos, vėdinamos, bet ir su masažo funkcija. Jeigu nenorite spaudyti liečiamų mygtukų, tereikės ištarti Ei, „Mercedes“ ir pasakyti, ko pageidaujate. Pvz. jeigu pasakysite, kad jums šalta, automobilyje automatiškai įsijungs šildymas. Na, o pats didžiausias salono akcentas- „MBUX Hyperscreen“ ekranas. Tiksliau 3 ekranai, kurie tarsi susijungia į vieną. Atskirą 12,3 colių OLED ekraną turės ir keleivis. Jeigu važiuojant vairuotojo akys nukryps į keleivio ekraną, tai sistema automatiškai pritemdys tą ekraną tiek, kad nieko nesimatys. Kažkoks kosmosas. Ar įsivaizduojate ant kiek viskas apgalvota? Daug dėmesio buvo skirta ir pačiam stiklui, kuris dengia tuos ekranus. Jis pagamintas naudojant ypač atsparų įbrėžimams aliuminio silikatą. Jeigu norėsite pareguliuoti išorinius veidrodėlius, tai nebereikės pasirinkti pusių- tereikės pažiūrėti į tos pusės veidrodėlį ir automobilis žinos, kad jūs norite sureguliuoti būtent jį. Iš viso automobilyje bus 350 visokių daviklių (priklausomai nuo komplektacijos). Jie fiksuos greitį, pagreitį, atstumą, apšvietimą, kritulius, temperatūrą, sėdimų vietų užimtumą, net vairuotojo akies mirksėjimą. Tam, kad viskas veiktų nepriekaištingai, reikia 8 procesorių, 24 GB RAM atminties ir 46,4 GB per sekundę RAM atminties pralaidumo. „Burmester“ erdvinio garso sistemą sudarys 15 garsiakalbių, kurių bendra galia sieks 710 vatų. Salono kilimėliai bus pagaminti iš perdirbto nailono. Jeigu palygintume su visiškai nauja medžiaga, tai viena tona perdirbto nailono sutaupo apie 6,5 tonos CO2. Tam, kad salone būtų kuo švaresnis oras, bus galima pasirinkti „Energizing air control plus“. Tai bus didelis Hepa filtras, kuris turėtų pašalinti iki 99,65 proc. visų dydžių dalelių. Didelis kiekis aktyvios anglies neutralizuos bet kokius kvapus iš lauko. Net priekyje nebuvo projektuojama bagažinė, kad būtų kuo mažiau galimybių patekti blogam orui į saloną.
Dar šis bei tas
Galinė ašis standartiškai bus vairuojama iki 4,5°. Papildomai bus galima užsisakyti galinės ašies vairavimą, kurio kampas bus iki 10°. Tai palengvins apsisukimą. Plienas, iš kurio gaminamas šis „EQS“, susideda iš 80 procentų antrinio plieno, kurio didžioji dalis gaunama iš perdirbto plieno laužo. Bus galimybė automobilį pastatyti į parkavimo vietą mobiliojo telefono pagalba. Greitasis įkrovimas- iki 200 kW. Trečiojo lygio savivaldiškumas ir t.t.
Trumpai tariant, tai šis „mersas“ turi tiek „pribombasų“, kad net sunku viską ir išvardinti. Asmeniškai man, tai šis elektromobilis yra „kosmosas“ 🙂
Techniniai duomenys | EQS 450+ | EQS 580 4MATIC |
Didžiausia galia kW | 245 kW (329 AG) | 385 kW (516 AG) |
Didžiausias sukimo momentas | 568 Nm | 855 Nm |
Bendra akumuliatoriaus talpa | 115 kWh | 115 kWh |
Panaudojama akumuliatoriaus talpa | 107.8 kWh | 107.8 kWh |
Nuvažiuojamas atstumas | 770 km (WLTP) | 610 km (WLTP) |
Įsibėgėjimas 0 – 100 km/h | 6,2 sek | 4,3 sek |
Maksimalus greitis | 210 km/h | 210 km/h |
AC (lėtasis) krovimas | 11/22 kW | 11/22 kW |
DC (greitasis) krovimas | 200 kW | 200 kW |
Matmenys (ilgis/plotis/aukštis mm) *Plotis be veidrodėlių | 5216/1926*/1512 | 5216/1926*/1512 |
Ratų bazė (mm) | 3210 | 3210 |
Svoris be krovinio ir be vairuotojo (kg) | 2480 | 2585 |
Bagažinės talpa (L) | 610/1770 | 610/1770 |
Apsisukimo spindulys (m) /su galiniu vairavimu | 11,9/10,9 | 11,9/10,9 |
Varomieji ratai | Galiniai | Visi |