Naujieji „Audi A6 e-tron“ elektromobiliai
Koncepcinis automobilis „Audi A6 e-tron“ debiutavo „Auto Shanghai 2021“ parodoje kaip visiškai elektrinių vidutinio dydžio modelių šeimos pirmtakas. Dabar „Audi“ pristato „A6 e-tron“ versijas „Sportback“ ir „Avant“. Tai antrasis Premium Platform Electric (PPE) modelis, sukurtas kartu su „Porsche“ po „Q6 e-tron“ , ir pirmasis modelis su plokščių grindų koncepcija. „A6 e-tron“ ir „S6 e-tron“ Vokietijoje bus galima užsisakyti nuo rugsėjo mėn.
„A6 e-tron“ yra pirmasis visiškai elektrinis „Audi“ modelis, kurį galima įsigyti kaip Sportback ir Avant“, – sako Gernot Döllner, AUDI AG valdybos pirmininkas. „Jo įspūdingas dizainas užtikrina geriausią aerodinamiką, taigi ir didesnį efektyvumą. Jis įkvėps entuziazmą e-mobilumui, nes turi ilgą, gerokai daugiau nei 700 kilometrų nuvažiuojamą atstumą ir puikią vairavimo dinamiką.”
Išorė: elegantiška ir progresyvi
Kėbulo dizainas sutelktas į dinamiškumą, progresyvumą ir eleganciją. Priekinė dalis yra kartu harmoninga ir išraiškinga. Dėl plono dienos žibintų dizaino ir plačių grotelių „A6 e-tron“ atrodo plokščias ir platus kelyje.
„A6 e-tron“ siūlo didelę salono erdvę, maksimalų komfortą ir patogumą kasdieniam naudojimui. Jo ilgis yra 4 928 milimetrai, plotis 2 137 milimetrai (įskaitant veidrodžius), o ratų bazė yra 2 946 milimetrai. „Avant“ modelis yra 1 527 milimetrų aukščio, o „Sportback“ modelis – 1 487 milimetrų aukščio.
„Audi A6 e-tron“ standartiškai komplektuojamas su 19 colių ratais, suprojektuotais kaip „aero“ ratai, o „S line“ – 20 colių „penkių stipinų trikojo“ grafito pilkos spalvos ratai. „S6 e-tron“ standartiškai komplektuojamas su 20 colių ratais. Papildomai galima įsigyti ir 21 colio ratus.
Geriausias klasėje: puiki aerodinamika
Puiki aerodinamika yra esminis ilgos „Audi“ sėkmės istorijos komponentas. Vidutinio dydžio segmentui priklauso ir praeities aerodinaminiai herojai, tokie kaip Audi 100 (C3) ir Audi 80 (B3).
Legendinės trečiosios kartos „Audi 100“ pasipriešinimo koeficientas (Cw) lėmė, kad šis automobilis buvo vadinamas „visų klasių aerodinamikos pasaulio čempionu“. Su 0,30 pasipriešinimo koeficientu „Audi“ 1982 m. pranoko savo konkurentus ir dar daugelį metų buvo pranašesnė. Šiandien „Audi A6 e-tron“ rašo naują šios sėkmės istorijos skyrių.
„Audi“ sportiškas dizainas ir aerodinamika neprieštarauja vienas kitam: optimalus pagrindinis derinimas ir daugybė optimizuotų detalių prisideda prie puikios aerodinamikos ir užtikrina išskirtinai mažą „Sportback“ Cw vertę – 0,21. Todėl šis automobilis yra, aerodinamikos požiūriu, geriausias visų laikų „Audi“ ir geriausia aerodinamika pasižymintis modelis visoje „Volkswagen“ grupėje. „Avant“ taip pat pasiekia labai gerą Cw rodiklį – 0,24, todėl jis yra vienas geriausių savo segmente.
Novatoriška apšvietimo technologija
Su naujuoju „Audi A6 e-tron“ gamintojas pabrėžia savo vadovaujantį vaidmenį apšvietimo dizaino ir technologijų srityje – esminę „Audi“ DNR dalį. Priekiniai ir galiniai žibintai yra trimačio dizaino ir siūlo skaitmeninius šviesos parašus, sujungiančius fizinį ir skaitmeninį pasaulius. Priekyje „Audi A6 e-tron“ šeima siūlo skaitmeninius dienos žibintus su LED technologija, taip pat antros kartos skaitmeninius OLED galinius žibintus.
Su maždaug 45 segmentais viename skaitmeniniame OLED skydelyje „A6 e-tron“ leidžia palaikyti ryšį tarp automobilių ir padidina saugumą kelyje. Naujajame „Audi A6 e-tron“ šviesa atrodo ryškesnė ir išmanesnė dėl tobulo apšvietimo dizaino ir naujos technologijos simbiozės. Kalbant apie antros kartos skaitmeninius OLED galinius žibintus, dešimtyje OLED panelių su 450 segmentų naudojamas specialiai sukurtas algoritmas, pagal kurį kelis kartus per sekundę sukuriamas naujas vaizdas. Aktyvus skaitmeninis šviesos parašas taip pat rodo kelią į „Audi“ apšvietimo technologijos ateitį.
„Audi“ kuria naujus apšvietimo dizaino, funkcionalumo ir saugos lygius su antrosios kartos skaitmeniniais OLED galiniais žibintais. Artumo aptikimo funkcija, kuri jau pažįstama iš kitų „Audi“ modelių, naujajame „A6 e-tron“ buvo išplėsta, įtraukiant įspėjamojo ženklo simbolį. Jis įspėja kitus eismo dalyvius apie kliūtis kelyje. Pvz., jeigu automobilis mato kliūtį priekyje, abiejų galinių žibintų viduryje pasirodo trikampio ženklas. Taip pat bus galima pasirinkti iš 8 animacijų, kurios rodomos galiniuose ir priekiniuose žibintuose.
Kaip atrodo ši įspėjamoji sistema ir kokios yra animacijos galite pamatyti šiame video:
Ypatingas naujojo „Audi A6 e-tron“ akcentas – nuo įrangos priklausomas keturių žiedų gale apšvietimas. Tai stipriai pabrėžia „Audi“ firminį identitetą ir suteikia naujajam „A6 e-tron“ savitumo.
MMI panoraminis ekranas ir informacinės pramogos
„Audi A6 e-tron“ interjeras nuosekliai pritaikytas naudotojų poreikiams. Trimatis ir kontrastingas dizainas sąmoningai iškelia elementus į pirmą arba antrą planą, sukurdamas keleiviams pritaikytą erdvinę dizaino ir ergonomikos architektūrą. Lenktas MMI panoraminis ekranas su OLED technologija susideda iš 11,9 colio „Audi virtual cockpit“ ir 14,5 colio MMI jutiklinio ekrano. Kartu su 10,9 colio MMI priekinio keleivio ekranu visa tai sudaro intuityvią skaitmeninę sceną. Aktyvusis privatumo režimas leidžia priekinės sėdynės keleiviui kelionės metu mėgautis pramoginiu turiniu, pavyzdžiui, žiūrėti filmus ar transliuojamus serialus, neblaškant vairuotojo dėmesio. Priklausomai nuo esamo greičio ir sėdynės užimtumo, vaizdas nėra matomas (įjungtas privatumo režimas) arba matomas (turinys matomas visiems).
Informacijos ir pramogų sistema naudoja „Android Automotive OS“ operacinę sistemą, kuri internetu atnaujinama nuotoliniu būdu. Tokias programėles kaip „YouTube“ galima rasti tiesiai į MMI integruotoje trečiųjų šalių programėlių parduotuvėje „Audi Application Store“, kuria naudojantis nereikia išmaniojo telefono.
„Audi“ asistentas turi prieigą prie papildomo internetinio turinio, pvz., orų ir bendrųjų žinių. Prisijungę prie „ChatGPT“ (tiekiama per „Microsoft Azure OpenAI Service“), klientai gali bendrauti su savo automobiliu gimtąja kalba ir klausytis informacijos, kurią jie norėtų sužinoti vairuodami.
„Audi“ asistentas automatiškai atpažįsta, ar atlikti tam tikrą transporto priemonės funkciją, ieškoti kelionės tikslo ar, pavyzdžiui, pateikti orų prognozę. „
Gerą garsą užtikrina „Bang & Olufsen Premium“ garso sistema su garsiakalbiais galvos atramose. Itin efektyvus stiprintuvas maitina 20 garsiakalbių, kurių galia siekia 830 vatų.
Viduje yra daug vietos daiktams laikyti ir įvairūs skyriai. Centrinėje konsolėje yra du puodelių laikikliai, mobiliojo telefono įkroviklis ir daugiau nei penkių litrų talpos saugojimo skyrius po porankiu. Tiek „Avant“, tiek „Sportback“ modeliuose bagažinė yra 502 litrų. Nulenkus galines sėdynes Avant talpa padidėja iki 1 422 litrų, o „Sportback“ – iki 1 330 litrų. Standartiniame priekiniame bagažo skyriuje po gaubtu yra papildomai 27 litrai vietos. Galima vilkti iki 2100 kilogramų priekabą.
Išmanus panoraminis stiklo stogas su pasirenkamu skaidrumu
Pasirenkamas naujoviškas panoraminis stiklinis stogas dar labiau pagerina transporto priemonę. Skirtingai nuo ankstesnių tipų, panoraminio stogo išmanusis stiklas sumažina tiesioginius saulės spindulius ir tampa nepermatomas vienu mygtuko paspaudimu. Tai veikia naudojant PDLC technologiją, kuri gali pereiti iš skaidraus į nepermatomą. Elektra perjungiamus stiklo komponentus sudaro du PDLC plėvelės elementai, tarp kurių plūduriuoja skystieji kristalai Jei nenaudojama įtampa, kristalai sudaro nepermatomą sluoksnį, todėl stiklo stogas tampa neskaidrus. Įjungus įtampą, kristalai susilygiuoja taip, kad stogas taptų skaidrus. Jis gali būti valdomas individualiai kaip „skaitmeninė užuolaidėlė“ mygtuku stogo modulyje. Klientai gali rinktis iš keturių išankstinių nustatymų.
Nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimo našumas
Galingi, kompaktiški ir labai efektyvūs elektros varikliai ir naujai PPE platformai sukurtas ličio jonų akumuliatorius, sudarytas iš dvylikos modulių ir 180 prizminių elementų, kurių bendra talpa yra 100 kWh (94,9 kWh panaudojama), leidžia nuvažiuoti iki 756 km („A6 Sportback e-tron“) ir iki 720 km („A6 Avant e-tron“). A6 Sportback/Avant e-tron sistemos galia yra iki 270 kW, taip ji užtikrina sportišką vairavimo patirtį, kuria „Audi“ garsėja. „A6 e-tron performance“ versija nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,4 sekundės, maksimalus greitis siekia 210 km/val. „S6 e-tron“ sistemos galia siekia 370 kW, o su paleidimo kontrole išauga iki 405 kW. „S6 Sportback e-tron“ ir „S6 Avant e-tron“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,9 sekundės, o maksimalus greitis siekia 240 km/val. „S6 Sportback e-tron“ viena įkrova nuvažiuojamas atstumas yra iki 675 km, o „S6 Avant e-tron“ gali įveikti iki 647 kilometrų.
Naudojant 800 voltų technologiją ir maksimalią standartinę 270 kW nuolatinės srovės įkrovimo galią, sustojimai įkrovimo stotelėse su „Audi A6 e-tron“ neužtruks. Pavyzdžiui, „A6 Sportback e-tron performance” atitinkamoje stotelėje vos per 10 minučių galima įkrauti 310 kilometrų kelionei. Energijos atsargos nuo 10 iki 80 proc. papildomos per 21 minutę. Standartiniais namų įkrovikliais galima įkrauti iki 11 kW. Vėliau bus pasiūlyta 22 kW kintamosios srovės įkrovimo galimybė.
Pažangi rekuperacinio stabdymo sistema taip pat yra svarbus komponentas, didinantis „Audi A6 e-tron“ efektyvumą ir nuvažiuojamą atstumą. Ši sistema gali atlikti apie 95 proc. kasdienių stabdymo procesų.
Techniniai duomenys | Audi A6 Sportback e-tron performance | Audi A6 Avant e-tron performance | Audi S6 Avant e-tron | Audi S6 Sportback e-tron |
Variklio galia | 280 kW (381 AG) | 280 kW (381 AG) | 405 kW (551 AG) | 405 kW (551 AG) |
Sukimo momentas | 565 Nm | 565 Nm | 855 Nm | 855 Nm |
Bendra akumuliatoriaus talpa | 100 kWh | 100 kWh | 100 kWh | 100 kWh |
Panaudojama akumuliatoriaus talpa | 94,9 kWh | 94,9 kWh | 94,9 kWh | 94,9 kWh |
Nuvažiuojamas atstumas | 756 km (WLTP) | 720 km (WLTP) | 647 km (WLTP) | 675 km (WLTP) |
Įsibėgėjimas 0 – 100 km/h | 5,4 sek | 5,4 sek | 3,9 sek | 3,9 sek |
Maksimalus greitis | 210 km/val. | 210 km/val. | 240 km/val. | 240 km/val. |
AC (lėtasis) krovimas | 11 kW | 11 kW | 11 kW | 11 kW |
DC (greitasis) krovimas | 270 kW | 270 kW | 270 kW | 270 kW |
Matmenys (ilgis / plotis / aukštis mm) | 4928/1923/1455 | 4928/1923/1455 | 4928/1923/nd | 4928/1923/1465 |
Ratų bazė (mm) | 2950 | 2950 | 2950 | 2950 |
Varomieji ratai | Galiniai | Galiniai | Visi | Visi |
Masė (be krovinio/pakrauta) kg | 2250/2750 | 2260/2760 | 2410/2880 | 2400/2870 |
Bagažinės talpa (atlenkus sėdynes) L | 502/1330 | 502/1422 | 502/1422 | 502/1330 |
Bagažo talpa po kapotu L | 27 | 27 | 27 | 27 |
Vilkimas (be stabdžių/su stabdžiais) kg | 750/2100 | 750/2100 | 750/2100 | 750/2100 |
Apsisukimo spindulys M | 12.3 | 12.3 | 12.3 | 12.3 |
Platforma | VW PPE | VW PPE | VW PPE | VW PPE |
Kėbulo tipas | Hečbekas | Universalas | Universalas | Hečbekas |
Šilumos siurblys | Yra | Yra | Yra | Yra |