Nissan Leaf 24kWh
Turbūt daugelio, kaip ir mano, pažintis prasidėjo nuo 24 kWh „Leaf’o“. O „Nissan“ elektromobilių istorija prasidėjo 1947 m., kai buvo išleista „Tama“. Tais laikais tokia keturvietė elektrinė transporto priemonė turbūt atrodė labai novatoriškai. Įkrautas „Tama“ galėjo nuvažiuoti 65 kilometrus. Tam, kad akumuliatoriai būtų greitai ir patogiai pakeičiami, jie buvo montuojami automobilio apačioje šone. Po „Tama“ „Nissan“ buvo sukūrusi dar 7 elektromobilių koncepcijas, tačiau nė viena iš jų nebuvo gaminama. Ir štai pagaliau 2010 m. buvo pradėti pardavinėti visiškai elektriniai LEAF’ai. „Tesla“ pirmąjį „S“ modelį pristatė tik po metų, o į kelius jis išriedėjo tik 2012 m. Tiesa, nuo 2008 metų kovo mėn. buvo pardavinėjami „Tesla“ „Roadster“ modeliai, bet dėl mažo pagaminto kiekio (2500 vnt.) negalima vadinti masine gamyba.
Gamybai paruoštas „Nissan Leaf“ (ZE0) modelis buvo pristatytas 2010 m. pabaigoje. Trumpos 2011 metų modelio savybės:
- 80 kW elektrinis variklis (ЕМ61).
- Maksimalus sukimo momentas 280 Nm.
- 24 kWh aukštos įtampos akumuliatorius.
- 3,3 kW įkroviklis.
- Greito įkrovimo jungtį reikėjo pasirinkti kaip papildomą įrangą SL komplektacijoje. O štai SV šios jungties nebuvo galima pasirinkti.
- Tų metų Amerikos rinkai buvo skirtos tik SV ir SL komplektacijos.
- 2012 metais greito įkrovimo jungtis SL modelyje jau buvo standartinė.
- 2012 metais atsirado ir baterijos aušinimas.
- Elektra valdomas stovėjimo stabdis.
2013-ieji- jau didesnių permainų metai. „Leaf’as“ gauna naują gamyklinį žymėjimą- АZe0. Nors pati išorė ir negavo jokių atnaujinimų, bet neapsigaukite- daug kas pasikeitė po kėbulu:
- Prie SV ir SL prisijungė S komplektacija. Kadangi ji buvo pigiausia, tai neturėjo lietų ratlankių, neturėjo navigacijos, bet jau buvo galima užsisakyti 6,6 kW įkroviklį.
- Variklis buvo pakeistas į naujai suprojektuotą (EM57).
- Variklio galia- 80 kW- išliko tokia pati, o štai maksimalus sukimo momentas sumažėjo iki 254 Nm.
- Naujajame variklyje sunaudojama 40% mažiau retojo metalo Disprozio.
- Akumuliatoriaus talpa išliko tokia pati- 24 kWh, bet pasikeitė vidinė jų sudėtis. Jeigu 2011-2012 metų modeliuose jos greičiau degraduodavo prie aukštų ar žemų temperatūrų, tai dabar situacija truputį pasitaisė.
- Nuvažiuojamas atstumas irgi padidėjo keletą kilometru.
- Įkroviklis iš bagažinės perkeltas po kapotu.
- Ant raktelio atsirado mygtukas, su kuriuo galima atidaryti krovimo jungčių dangtelį nuotoliniu būdu.
- Priekinę sėdynę galima sureguliuoti ir pagal aukštį.
- Įkrovimo jungtys apšviestos LED’ais.
- Iki tol saloną šildė sušildytas aušinimo skystis. Turbūt įsivaizduojate, kad tokiu atvejo šilumos salone reikėdavo laukti pakankamai ilgai. Atnaujintame modelyje šilumą jau skleidė PTC šildytuvas. Kiek suprantu, tai jeigu 2013 metų „Leaf’e“ „S“ po kapotu matote „Panasonic“ oro kondicionierių, tai pas jus ir bus 5 kW oro PTC šildytuvas. Pas „SV“ it „SL“ jau yra žymiai ekonomiškesnis šilumos siurblys kartu su oro PTS šildytuvu. Jeigu lauke temperatūra nukrenta tiek, kad šilumos siurblys nebepajėgia suspausti pakankamai šilto oro, tada įsijungia PTC šildytuvas. Apie tokį šildymą turėtų informuoti Denso oro kondicionierius siurblys.
- Atsirado „B“ režimas. Tai padėjo ne tik sustoti rečiau naudojant stabdžių pedalą, bet ir dalį energijos gražinti į akumuliatorių.
- Atsirado galimybė vaizdą matyti 360° kampu.
- Ant vairo dešinėje pusėje atsirado „Eco“ mygtukas.
- SV komplektacija gauna 17″ lietus ratlankius.
- Truputį pasikeitė priekinių grotelių dizainas.
2014 metais galinę kamera rasite visose komplektacijose. 2015 metais auto pilotą ir „B“ važiavimo režimą rasite taip pat visose komplektacijose.