Pirmasis „Dacia“ elektromobilis
„Dacia“ verčia naują skyrių savo istorijoje- pristato pirmąjį visiškai elektrinį modelį. Apie jį buvo paskelbta dar 2020 m. Kovo mėn. Tada buvo žinoma, kad Kinijos rinkai skirto „Renault K-ZE“ modelio europiečiai įsigyti negalės, vietoje jo bus pasiūlytas automobilis su „Dacia“ ženkleliu. Taip gimė „Dacia Spring Electric“ elektromobilis.
Kaip teigiama pranešime, tai bus pigiausias elektra varomas miesto automobilis Europoje. Jis galės pasigirti dar neregėtu erdvumu, paprastu ir patikimu elektriniu varikliu bei pakankamu nuvažiuojamu atstumu. Tai universalus ir praktiškas miesto automobilis. Neapsigaukite- jis nebus didelis. Jo ilgis- tik 3.73 m., plotis- 1.62 m., aukštis- 1.51m. O apsisukimo spindulys bus tik 4.8 m
Erdvus salonas ir bagažinė
Kompaktiškame penkių durų miesto automobilyje tilps 4 suaugusieji. Kaip teigia gamintojas, net ir aukštesni keleiviai gale turės pakankamai vietos tiek galvai, tiek ir kojoms. Vairuotojas ir keleivis galės pasinaudoti 23,1 litro talpos dėtuvėmis. Bagažinės talpa- 300 l. Galima padidinti iki 600 l.- tereikia atlenkti galines sėdynes.
Įranga
Jūs tik pažiūrėkite, kiek daug privalumų turės- elektrinį vairo stiprintuvą, nuotolinį centrinį užraktą ir visus 4 elektra valdomus langus. Juokinga, ar ne? Ar esate matę elektromobilį, kuriame nebūtų vairo stiprintuvo arba centrinio užrakto? O čia jie giriasi, kad visa tai bus standartinėje įrangoje. O jeigu norite daugiau? Prašom! Galėsite užsisakyti net oro kondicionierių ir elektra valdomus veidrodėlius. Kas liečia saugumą, tai standartinėje įrangoje rasime 6 oro pagalves, automatinį stabdymą ir kitas pagrindines sistemas, tokias kaip ABS, ESP, automatinį žibintų įjungimą, greičio palaikymo sistemą.
Akumuliatorius ir variklis
Akumuliatoriau talpa yra 26.8 kWh. Elektrinio variklio galia- 33 kW (45 AG). Nuvažiuojamas atstumas (WLTP mišriu ciklu)- 225 km., o pagal WLTP miesto ciklą- 295 km. Kodėl tokie kuklūs duomenys? Ogi todėl, kad gamintojas atsižvelgė į atstumą, kurį vidutiniškai įveikia Europos gyventojai. Ir tai yra tik 31 kilometras per dieną. Bus galimybė įsijungti ir „Eco“ režimą, kuris apribos variklio galią iki 23 kW- tai leis nuvažiuoti iki 10 procentų ilgesnį atstumą. Bet greitis tada bus tik 100 km/h. Kita vertus, maksimalus greitis turėtų būti tik apie 125 km/h, o įsibėgėjimas iki 100 km/h tik per maždaug 15 sekundžių. Tai kur nuskubėsi? 🙂
Įkrovimas
Greitas įkrovimas iki 30 kW. Lėtas iki 7,4 kW.
Krovininė versija
Bus galimybė įsigyti ir krovininį „Spring Electric Cargo“. Ši modifikacija neturės galinių sėdynių ir galės talpinti net 800 litrų arba 325 kg. svorio krovinį.
Pardavimai turėtų prasidėti kitais metais. Tikslios kainos dar nėra, bet spėjama, kad kainuos truputį daugiau kaip 20 tūkstančių Eurų.
Techniniai duomenys:
Ilgis: 3,734 mm
Plotis: 1,622 mm (1,770 mm su veidrodėliais)
Aukštis: 1,516 mm
Ratų bazė: 2,423 mm
Klirensas: 150 mm
Elektrinis variklis: 33 kW (44 AG)
Akumuliatorius: 26.8 kWh
Lėtasis krovimas iki 7,4 kW / greitasis krovimas iki 30 kW (pasirinktinai)
Nuvažiuojamas atstumas: 225 km (WLTP mišrus ciklas), 295 km (WLTP miesto ciklas)
Didžiausias greitis: 125 km/h