Pristatytas „Renault 5 E-Tech Electric“
„Renault 5“ buvo unikalus automobilis, garsėjantis avangardiniu dizainu, universalumu ir taupumu degalams. Jis sprendė savo laikų iššūkius milijonams šeimų, reaguodamas į naftos šoką, besikeičiantį gyvenimo būdą ir antrojo automobilio poreikį. Tęsdamas šį itin modernų paveldą, „Renault 5 E-Tech Electric“ yra drąsus atsakas į mūsų laikų visuomenės ir aplinkos iššūkius – energijos taupymą, tvarumą ir nedidelį emisijos pėdsaką, rašoma pranešime.
Gražus ir paprastas dizainas, praktiškos ir interaktyvios funkcijos, pagamintas Europoje. ir iš perdirbamų medžiagų – viskas, ko reikia, kad šis automobilis taptų nauju miesto automobilių standartu.
Naujos kartos automobilis
„Renault 5 E-Tech electric“ – tai automobilis, nepanašus į jokį kitą. „Renault Group“ jis atspindi „Renauliucijos“ atgaivinimo strategiją, taip pat pramoninį atsinaujinimą ir kultinio prekės ženklo perėjimą prie elektros.
Taikant novatoriškus darbo metodus sukurtas serijinis modelis turi visą parodomojo automobilio magiją ir žavesį. Jis buvo sukurtas vos per trejus metus, palyginti su įprastais ketveriais. Automobilis aprūpintas elektrinėmis ir skaitmeninėmis technologijomis, kurių visos pagamintos Prancūzijoje, taip pat pasižymi konkurencinga kaina, kuri prasidės nuo maždaug 25 tūkst. eurų.
Unikalus ir jausmingas dizainas
Kai 1972 m. buvo pristatytas „Renault 5“, jis savo originaliu ir moderniu dizainu daug kam padarė neišdildomą įspūdį. Plastikiniai buferiai, ryškiaspalvis kėbulas ir priekiniai žibintai suteikė jam išdykusią, beveik žmogišką išvaizdą. Šis automobilis, atspindintis besikeičiantį visuomenės veidą, iš karto tapo populiarus tarp prancūzų pirkėjų, ypač moterų ir jaunimo – tuo metu tai buvo naujas klientų ratas. Tai buvo gaivaus oro gūsis, simbolizuojantis laisvę ir gyvenimo džiaugsmą.
Kilo klausimas- kaip atgaivinti ikoną, kurios populiarumas niekada nesumažėjo? Koks geriausias būdas paversti jį nauju geidžiamu objektu ne tik tiems, kurie prisimena nuotykius, patirtus originaliuoju „Renault 5“, bet ir jaunesnėms kartoms, turinčioms kitokių lūkesčių, pasaulyje, kuriame vyksta elektros ir skaitmeninių technologijų permainos? Kokiomis vertybėmis turėtų būti grindžiamas šis atgimimas? Tai tik keletas klausimų, kuriais vadovavosi projekto komanda, dirbdama nuo vizualinių aspektų iki šio naujojo „Renault 5“ kūrimo ir pristatymo XXI amžiuje.
Dizainerių komandai buvo atrištos rankos. Jie į savo darbą pažiūrėjo labai emocionaliai ir pasirinko retrofuturistinį stilių. Ryškios spalvos, įžūliai atrodantys priekiniai žibintai, vertikalūs galiniai žibintai, išpūsti sparnai, spalvota stogo apdaila ir dar daugiau: „Renault 5 E-Tech electric“ daug kuo primena išdykusį pirmtako stilių. Buvo sumanyta suteikti naują atspalvį detalėms, kurios gyvena žmonių atmintyje, atsižvelgiant į XXI amžių ir perėjimą prie elektros.
Naujos kartos elektrinė platforma, kuri unikali Europoje
Siekdamos užtikrinti, kad serijinis modelis neprarastų 2021 m. sausį pristatyto parodomojo automobilio patrauklumo, projektavimo, inžinerijos ir produktų komandos nepaliaudamos dirbo išvien, vykdydamos atvirkštinį procesą „nuo eskizo iki gatvės“. Automobilio dizainas paprastai pritaikomas prie platformos, ant kurios jis bus gaminamas. Tačiau šiuo atveju inžinieriai dirbo atvirkštine tvarka, kurdami platformą Luca de Meo dizainui: iš dervos pagamintam maketui, kurį sukūrė Advanced Design skyrius.
„Renault 5 E-Tech“ yra pirmoji transporto priemonė, sukurta tik ant „AmpR Small“ – naujos „Ampere“ platformos, skirtos B segmento elektromobiliams. Dėl to ji yra unikali, turinti realių konkurencinių pranašumų, įskaitant plokščias grindis, ilgą ratų bazę (2,54 m), optimizuotą vidaus erdvę ir bagažinės talpą (326 l), žemesnį svorio centrą ir mažesnį svorį (mažiau nei 1 500 kg). Be to, „AmpR Small“ platforma leido pasiekti masto ekonomiją daugelyje sričių, neaukojant klientams naudingų elektros komponentų ar technologijų. Taikydama tokį požiūrį, kuris buvo įgyvendintas pirmą kartą, „Renault“ sugebėjo sutrumpinti kūrimo laiką vos iki trejų metų.
„Renault 5 E-Tech electric“ modelyje pristatomas naujas kintamosios srovės dvikryptis įkroviklis, suderinamas su V2L (angl. „vehicle-to-load“) ir V2G (angl. „vehicle-to-grid“) technologijomis. Ši novatoriška sistema turėtų tapti plačiai naudojama. Dėl jos automobilis bus tikru energijos ekosistemos dalyviu ir naudojantis „Mobilize“ paslaugomis, tieks į tinklą elektros energiją. Dėl to naudotojams galės būti gerokai sumažintos elektros energijos sąskaitos.
Po variklio dangčiu esantis „Renault 5 E-Tech electric“ variklis yra kompaktiškesnis nei „Megane E-Tech electric“ ir „Scenic E-Tech electric“ varikliai, kurių pagrindu jis sukurtas. Jis išlieka ištikimas „Renault“ pasirinktai sinchroninei technologijai su suvyniotu rotoriumi. Kadangi variklyje nėra nuolatinių magnetų, jame nenaudojamos retieji žemės elementai, todėl sumažėja poveikis aplinkai. Remiantis pirmtakų patirtimi kuriant patvarumą, variklį bus galima įsigyti trijų galingumų: 70 kW, 90 kW ir 110 kW.
Išskirtinis vairavimo malonumas, skatinantis teikti pirmenybę elektromobiliams
„Renault 5 E-Tech electric“ yra universalus automobilis, puikiai tinkantis važiuoti tiek mieste, tiek užmiestyje dėl 11 kW kintamosios srovės įkroviklio, 80 kW arba 100 kW nuolatinės srovės įkroviklio ir iki 52 kWh baterijos, kuri leidžia nuvažiuoti iki 400 km (pagal WLTP). Elektromobilių segmente šis automobilis yra retenybė – jis gali vilkti net 500 kg priekabą.
Automobilis yra itin veržlus, nes jo priekinė pakaba yra optimizuota, o apsisukimo spindulys – nedidelis. Iš aukščiausios klasės rinkos segmentų pasiskolinta daugiasvirtė galinė pakaba užtikrina anksčiau šiame segmente neregėtą sukibimo su keliu ir eksploatacinių savybių lygį. Visa tai sukuria išskirtinį vairavimo malonumą, be jokių kompromisų dėl komforto. Šis pasiekimas parodo „Renault“ grupės meistriškumą kuriant ir gaminant mažas, lengvas, konkurencingas ir populiarias elektrines transporto priemones, kurios vaidins esminį vaidmenį pereinant prie elektormobilių.
Techniniai duomenys | Renault 5 E-Tech electric 40 kWh | Renault 5 E-Tech 40 kWh 120 AG | Renault 5 E-Tech 52 kWh |
Variklio galia | 70 kW (95 AG) | 90 kW (122 AG) | 110 kW (150 AG) |
Sukimo momentas | 215 Nm | 225 Nm | 245 Nm |
Bendra akumuliatoriaus talpa | 43 kWh | 43 kWh | 55 kWh |
Panaudojama akumuliatoriaus talpa | 40 kWh | 40 kWh | 52 kWh |
Nuvažiuojamas atstumas | 300 km (WLTP) | 300 km (WLTP) | 400 km (WLTP) |
Įsibėgėjimas 0 – 100 km/h | 10 sek | 9 sek | 7.5 sek |
Maksimalus greitis | 140 km/val. | 140 km/val. | 150 km/val. |
AC (lėtasis) krovimas | 11 kW | 11 kW | 11 kW |
DC (greitasis) krovimas | – | – | 80/100 kW |
Matmenys (ilgis / plotis / aukštis mm) | 3920/1770/1500 | 3920/1770/1500 | 3920/1770/1500 |
Ratų bazė (mm) | 2540 | 2540 | 2540 |
Varomieji ratai | Priekiniai | Priekiniai | Priekiniai |
Masė (be krovinio/pakrauta) kg | 1350/nd | 1350/nd | 1450/nd |
Bagažinės talpa (atlenkus sėdynes) L | 326/nd | 326/nd | 326/nd |
Bagažo talpa po kapotu L | nd | nd | nd |
Vilkimas (be stabdžių/su stabdžiais) kg | 500/500 | 500/500 | 500/500 |
Apsisukimo spindulys M | nd | nd | nd |
Platforma | AMPR SMALL | AMPR SMALL | AMPR SMALL |
Kėbulo tipas | Hečbekas | Hečbekas | Hečbekas |
Šilumos siurblys | Yra | Yra | Yra |