„Renault Kangoo Elect’road“
„Elect’road“ turbūt yra vienas pirmųjų pasaulyje „plug-in hybrid electric vehicle (PHEV)“ su taip vadinamu „range-extender’iu“.
Čia vienas iš tų elektromobilių, kurį pamačiau prie įkrovimo stotelės ir pamaniau, kad tokio dar nesu matęs. Ne tik, kad nesu matęs, bet nesu ir girdėjęs. Žinau, kad seniau ne vienas gamintojų yra bandęs pagaminti elektrinę kokio nors modelio versiją. Pamaniau, kad ir su šiuo „renuku“ bus panašiai ir nusprendžiau „pagooglinti“. Naujesnį elektrinį „Kangoo“ buvau matęs, bet šis atrodė ryškiai iš tų laikų, kai ev reikėjo su žiburiu paieškoti.
Įsivedžiau į paiešką „Renault Kangoo Electric“ ir ką jūs galvojate? Ogi nieko nerandu- vien tik naujesni elektriniai „Kangoo“. Pagalvojau, kad kažkas čia ne taip. Jeigu jis su EV numeriais, tai juk turėčiau rasti. Ir radau, bet kitu pavadinimu- „Elect’road“. Pasirodo, kad Europoje jis pradėtas pardavinėti dar 2003 metais. Iki 2005 m. Prancūzijoje, Norvegijoje ir Jungtinėje Karalystėje parduota tik 500 automobilių. Kodėl tiek mažai? Nes buvo šiokių-tokių įdomybių…
Akumuliatorius
13,2 kWh Ni-Cd (nikelio-kadnio) akumuliatoriai (iki 132 voltų) leido nuvažiuoti nuo 60 iki 100 km. Žinoma, priklausomai nuo sąlygų. Akumuliatoriai buvo sudaryti iš 2 blokų- vienas iš 8-ių elementų, o antras iš 14-os. Jie buvo aušinami oru. Bendrai šie elementai svėrė 312 kg (kiti šaltiniai mini 450 kg). Kaip matosi nuotraukose, tai automobilio galas pakilęs. Tai gal jau nėra visų blokų? Beje, akumuliatoriams buvo taikoma 5 metų (1500 įkrovimo ciklų) garantija, o nauja tuo metu kainavo 7000 Eurų. Integruotas 3,5 kilovatų įkroviklis galėjo įkrauti akumuliatorių iki 95% maždaug per keturias valandas nuo 220V.
Elektrinis variklis
Elektrinis variklis turėjo tik 10 kW galią. Bet turėjo ir „turbo“ režimą, kurio metu galia padidėdavo nuo 22 iki 29 kW. Nuo 0 iki 50 km/val. įsibėgėdavo per 8,5 sekundes, o nuo 0 iki 80 km/val. – per… 21,5 sekundes.
Nuotolio prailgintojas (Range Extender)
Įdomu tai, kad „Renault“ vidaus degimo variklį sumontavo ne savo gamybos. Jie pagalbos kreipėsi į „Lombardini“ kompaniją, kurie pagrinde gamino automobiliukus golfui. Nemaišykite, tai ne „Lamborghini“. Montuojamas „LGW523“ varikliukas buvo dviejų cilindrų ir 500 cm3. 21 AG „Lombardini“ agregatas buvo sujungtas su dviem aukštos įtampos generatoriais, kurių kiekvienas galėjo tiekti 5,5 kW galią esant 5000 aps./min. varikliui. Įdomu tai, kad energijos gamyba iš variklio buvo galima tik važiuojant 50-70 km/val. greičiu. Važiuojant didesniu greičiu jau nepakakdavo sugeneruojamos elektros. Stovint irgi nebuvo įkraunamas. Tiksliau sakant, akumuliatorius nebuvo įkraunamas važiuojant- pagaminama elektros energija buvo tiekiama tiesiai elektros varikliui. Kuro bako talpa- 9 litrai. Su tokiu kiekiu kuro buvo galima papildomai nuvažiuoti apie 100 km. Na, nemažos sąnaudos gaunasi- apie 9/10 litrų šimtui.
Pabaigai įdomiausias faktas, kurį radau tarp Prancūzijos tinklapių apie šį automobilį- jeigu akumuliatorius buvo iškraunamas iki nulio, tai jam tada būdavo „ragas“. Kitaip sakant, jo nebebūdavo šansų įkrauti.