Skoda Elroq elektromobilis

„Škoda“ pristatė naująjį elektrinį visureigį „Elroq“

„Škoda“ pristatė visiškai naują SUV modelį „Elroq“. Tai pirmasis Čekijos įmonės visiškai elektrinis modelis strategiškai svarbioje kompaktiškų miesto visureigių kategorijoje. Kartu tai yra pirmasis modelis, sukurtas taikant naujus bendrovės „Modern Solid“ dizaino principus, sujungiančius tvirtumą, funkcionalumą ir autentiškumą. „Elroq“, vertinant jo baterijos dydį ir gausią standartinę įrangą, bus prieinamiausias elektromobilis savo segmente Europos rinkoje. Tiksli kaina Lietuvoje bus paskelbta spalio mėnesio viduryje.

Platus pasirinkimas

Naujasis modelis yra 4 488 milimetrų ilgio, 1 884 milimetrų pločio ir 1 654 milimetrų aukščio. Jo ratų bazė siekia 2 765 milimetrus. Automobilį galima rinktis vienos iš devynių siūlomų spalvų. „Škoda“ gamoje debiutuojančia „Timiano Green“ žalia spalva bus dažomi tik „Elroq“ modeliai.

Elektromobilyje gali būti sumontuota viena iš trijų nuo 55 iki 82 kWh talpos baterijų ir galios sistemos, pasiekiančios nuo 125 iki 210 kW. Pradinio lygio „Elroq 50“ modelyje su galinių ratų pavara montuojamas 55 kWh akumuliatorius, o automobilis viena įkrova gali įveikti iki 370 km. Ant galinės ašies montuojamas elektrinis motoras išvysto 125 kW galią ir 310 Nm maksimalų sukimo momentą.

„Elroq 60“ versija taip pat varoma galiniais ratais. Energiją jiems tiekianti jėgainė pasiekia 150 kW galią ir 310 Nm sukimo momentą. Jos baterijos talpa yra 63 kWh, o viena įkrova įveikiamas atstumas – daugiau nei 400 km. Abi versijos išvysto maksimalų 160 km/val. greitį.

Skoda Elroq elektromobilis. Gamintojo nuotr.

Dviejose galingiausiose miesto visureigio versijose montuojamas 82 kWh talpos akumuliatorius. „Elroq 85“ modelyje jis sujungtas su 210 kW galios motoru, kuris galiniams ratams gali tiekti maksimalų 545 Nm sukimo momentą. „Elroq 85x“ versija išsiskiria papildomu priekinėje ašyje montuojamu varikliu ir visų varančiųjų ratų sistema. Abi galingiausios versijos išvysto iki 180 km/val. greitį.

„Elroq 85“ savo segmente pasižymi vienu ilgiausių viena įkrova nuvažiuojamų atstumų – jis siekia daugiau nei 560 km (pagal WLTP ciklą).

Versijos su 82 kWh baterijomis sparčiojo įkrovimo stotelėse priima iki 175 kW galingumą, o tai leidžia energijos atsargas nuo 10 iki 80 procentų atkurti per 28 minutes. Mažesnės baterijos palaiko atitinkamai iki 145 ir iki 165 kW įkrovimo galingumą ir gali būti įkraunamos dar greičiau – per 25 minutes ar mažiau.

Didesnį našumą ir išaugusią sparčiojo įkrovimo spartą iš dalies lėmė optimizuota išankstinio baterijos pašildymo funkcija. Visi modeliai kintamosios srovės stotelėse gali būti įkraunami iki 11 kW galia.

Be to, „Elroq“ dėmesį traukia išskirtinai aerodinamišku kėbulu: jo oro pasipriešinimo koeficientas tėra vos 0,26. Tai pasiekta naudojant įvairius naujoviškus dizaino elementus. Automobilyje montuojami 19–21 colio lengvojo lydinio ratlankiai taip pat yra aerodinamiškai optimizuoti.

Erdvė ir modernumas

Kaip ir būdinga čekų markės modeliams, naujokas pasižymi tiek solidžia erdve keleiviams, tiek ir didžiausia savo segmente, 470 litrų talpos bagažine. Ją galima padidinti iki 1 580 litrų nulenkus galines sėdynes.

Jau standartinėje įrangoje montuojamas 13 colių įstrižainės centrinis informacijos ir pramogų sistemos ekranas. Elektromobilyje įdiegta naujoji vartotojo sąsaja pasižymi aiškiu, intuityviu ryšiu su vartotoju bei grafiniu dizainu. Pirmą kartą ji buvo pristatyta dabartiniame „Enyaq“ bei naujosios kartos „Superb“ ir „Kodiaq“ modeliuose.

Vairuotojai gali nustatyti iki penkių sparčiųjų klavišų, leidžiančių aktyvuoti dažnai naudojamas transporto priemonės funkcijas, ir tris sparčiuosius klavišus programėlėms. Po informaciniu ir pramoginiu ekranu įrengta fizinė mygtukų juosta padeda greitai pasiekti meniu, valdančius pagalbines sistemas, važiavimo režimus, parkavimo funkcijas ir klimato kontrolę.

Skoda Elroq elektromobilis. Gamintojo nuotr.

Skaitmeninis prietaisų skydelis suteikia aiškią ir intuityvią visų pagrindinių vairavimo duomenų apžvalgą. Papildomai galima užsakyti projekcinį ekraną su papildytosios realybės funkcijomis ir dar labiau optimizuota grafika. Jame vairuotojo akių lygyje gali būti rodomas greitis, atpažinti eismo ženklai, pastovaus greičio palaikymo ir pagalbos sistemos informacija bei navigacijos instrukcijos.

„MyŠkoda“ programėlė palaiko daugybę parinkčių ir specialių paslaugų elektromobiliams, taip pat gali valdyti „Škoda Charger“ sieninius įkroviklius. O skaitmeninė balso asistentė Laura užtikrina platų funkcijų valdymo spektrą: šis gerokai išaugo dėl „ChatGPT“ integracijos.

Dabar Laura gali valdyti ne tik automobilio informacijos ir pramogų, navigacijos bei klimato kontrolės sistemas: dėl dirbtiniu intelektu grįstos „ChatGPT“ programinės įrangos ji atsakys ir į bendrųjų žinių klausimus. Atsakymų, net ir į sudėtingus klausimus, spektras nuolat plečiasi. Kadangi „ChatGPT“ neturi prieigos prie automobilio informacijos ar asmens duomenų, o visos sąveikos vėliau ištrinamos, visada užtikrinama maksimali duomenų apsauga.

Tvarios medžiagos ir nauji „Simply Clever“ sprendimai

Pirmą kartą „Škoda“ modelyje naudojami pluoštai (tokių yra 6 proc.), gauti iš perdirbtos dėvėtos tekstilės. Aukštosios technologijos leidžia audinius saugiai chemiškai apdoroti ir į gamybą sklandžiai integruoti žiedinės ekonomikos principus. Kruopštus dėmesys detalėms pluoštų verpimo ir pynimo metu užtikrina komfortą bei audinio ilgaamžiškumą ir tvarumą.

Pasirinkus automobilį su „Lodge“ dizaino salono apdaila, apmušalams naudojama „TechnoFil“ medžiaga, kurią sudaro 75 proc. perdirbtų ECONYL pluoštų ir 25 proc. poliesterio. Novatoriškuose ECONYL siūluose pakartotinai naudojamos perdirbtos nailono atliekos: žvejybos tinklai, audinių atraižos ir į šiukšlynus išmesti kilimai paverčiami naujais nailono verpalais. Puikiomis trinties savybėmis ir atsparumu dilimui garsėjantis ECONYL nailonas taip pat yra 100 proc. dar kartą perdirbamas.

Elektromobilyje debiutuoja nauji nuo „Škoda“ markės neatsiejami „Simply Clever“ sprendimai. Tarp jų – išmaniosios daiktų dėtuvės, kurių bendra talpa siekia 48 litrus, ir tinklelis įkrovimo kabeliui laikyti po bagažinės dugnu.

Nuskenavęs bagažinėje esantį QR kodą vairuotojas gali greitai apžvelgti transporto priemonės įrangą ir funkcijas. Interaktyviosios vaizdo instrukcijos paaiškina, kaip naudoti bagažinės funkcionalumą arba naujai sukurtą tinklelių sistemą.

Naujausios funkcijos

„Elroq“ modelyje taikomos aukšto lygio pasyviosios ir aktyviosios saugos sistemos. Jame gali būti montuojama iki devynių saugos oro pagalvių ir moderniausios pagalbos vairuotojui technologijos. Pavyzdžiui, kad suteiktų vairuotojams tikslesnę pagalbą, daugialypė „Travel Assist“ sistema nuolat naudoja iš daugybės kitų automobilių gaunamus duomenis.

Aktyvavęs „Remote Park Assist“ funkciją, vairuotojas per telefone įdiegtą „MyŠkoda“ programėlę gali valdyti automobilio parkavimą išlipęs iš jo ir nutolęs iki 4 metrų atstumu. O „Trained Parking“ funkcija leidžia automobiliui įsiminti iki penkių skirtingų parkavimo vietų ir jų apylinkes 50 metrų atstumu.

Skoda Elroq elektromobilis. Gamintojo nuotr.

Vairuotojui paprašius, automobilis šiose vietose parkuosis automatiškai. Kai tik „Elroq“ atpažįsta ir parodo atmintyje išsaugotą parkavimo vietą, vairuotojas gali aktyvuoti automatinio parkavimo procesą informacijos ir pramogų ekrane arba, išlipęs, „MyŠkoda“ programėlėje aktyvuoti „Remote Trained Parking“ funkciją.

„Škoda Auto“ aktyvuos naujojo elektromobilio konfigūratorių ir priims išankstinius automobilio užsakymus dvylikoje Europos šalių nuo spalio 2 dienos. Kitose rinkose ši galimybė atsiras netrukus.

Naujasis „Elroq“ Lietuvoje bus pristatytas spalio mėnesį, o užsakymai priimami lapkritį. Anksčiausiai rinkoje debiutuos „Elroq 50“ bei „Elroq 85“ versijos, kiti modeliai pasirodys vėliau.

Pranešimas spaudai.

Techniniai duomenysSkoda Elroq 85Skoda Elroq 50Skoda Elroq 60
Variklio galia210 kW (286 AG)125 kW (170 AG)150 kW (204 AG)
Sukimo momentas545 Nm310 Nm310 Nm
Bendra akumuliatoriaus talpa82 kWh55 kWh63 kWh
Panaudojama akumuliatoriaus talpa77 kWh52 kWh59 kWh
Nuvažiuojamas atstumas579 km (WLTP)374 km (WLTP)449 km (WLTP)
Įsibėgėjimas
0 – 100 km/h
6,6 sek9 sek8,5 sek
Maksimalus greitis180 km/val.160 km/val.160 km/val.
AC (lėtasis) krovimas11 kW11 kW11 kW
DC (greitasis) krovimas175 kW145 kW165 kW
Matmenys (ilgis / plotis / aukštis mm)4488/1884/16254488/1884/16254488/1884/1625
Ratų bazė (mm)276527652765
Varomieji rataiGaliniaiGaliniaiGaliniai
Masė (be krovinio/pakrauta) kg2119/26501949/2456n/d
Bagažinės talpa (atlenkus sėdynes) L470/1580470/1580470/1580
Bagažo talpa po kapotu L000
Vilkimas (be stabdžių/su stabdžiais) kg750/1000750/1000750/1000
Apsisukimo spindulys M9.39.39.3
PlatformaVW MEBVW MEBVW MEB
Kėbulo tipasSUVSUVSUV
Šilumos siurblysYraYraYra

Jums taip pat gali patikti

Popiežius Pranciškus gavo pirmąjį elektrinį „Mercedes-Benz“

Popiežius Pranciškus važinės elektriniu „Mercedes-Benz“

Ford Puma Gen-E

Mažasis „Ford Mustang Mach-E“ brolis- „Ford Puma Gen-E“

Per Afriką su Nissan Leaf elektromobiliu

Su „Nissan Leaf“ elektromobiliu- per Afriką!

Elektromobilio įkrovimo stotelė

Parama elektromobilių privačioms įkrovimo prieigoms įrengti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *