Toyota bZ4X elektromobilis

„Toyota bZ4X“ elektromobilis

Šiandien „Toyota“ surengė pasaulinę visiškai naujo bZ4X modelio premjerą. Jis – pirmasis iš būsimos bZ – mažiau už nulį (angl. „beyond Zero“) – elektra varomų modelių serijos.

„bZ4X“ išlaikė dizainą ir technologijas, kuriomis stebino koncepcinis šio modelio pirmtakas. Tai pirmasis masinei gamybai parengtas automobilis, kurį „Toyota“ nuo pat pradžių kūrė vien kaip elektromobilį. Taip pat tai pirmasis modelis, kuris pagamintas naudojant naują ir tik elektromobiliams skirtą platformą. Ši pagrįsta „e-TNGA“ modulinės platformos filosofija, tačiau buvo kuriama bendradarbiaujant „Toyota“ ir „Subaru“ gamintojams. Platformoje akumuliatorių blokas yra tarsi važiuoklės dalis, o tai suteikia reikšmingų pranašumų, tokių kaip žemas svorio centras, puikus svorio balansas automobilio priekyje ir gale bei itin tvirtas kėbulas, užtikrinantis automobilio saugumą bei geras važiavimo ir valdymo savybes.

Naujasis „bZ4X“ yra erdvus ir komfortiškas miesto visureigis, kuris gali turėti ir visų varančiųjų ratų pavarą. Jo asketiškas, aptakus ir kartu galią pabrėžiantis išorės dizainas atspindi elektromobilio savybes ir pabrėžia SUV statusą. Modelis debiutuoja su nauja plaktuko formos priekine dalimi, pabrėžiančia modelio tvirtumą.

Kaip jau įprasta elektromobiliuose, tai dėl nemažo atstumo tarp ašių visiems penkiems keleiviams salone bus pakankamai erdvės.

„Toyota“ jau daugiau kaip 25 metus tobulina akumuliatorių technologijas. Iki šiol tas tobulinimas mums gal ir neatrodė labai rimtai, nes kaip negamino elektromobilių, taip negamino. Bet dabar šovė „kaip reikalas“. Jie teigia, kad naujojo „bZ4X“ akumuliatorius net ir po 10 metų (arba 240 000 km) vis dar turės net 90 proc. „gyvybės“. Jeigu jie nemeluoja, o aš tuo tikiu, tai bus velniškai neblogas rezultatas.

Tikimasi, kad su pilnai įkrautu akumuliatoriumi „bZ4X“ nuvažiuos daugiau kaip 450 km (atstumas priklausys nuo pasirinktos automobilio versijos, tikslesni duomenys bus pateikti vėliau). Bus siūloma ir pažangių technologijų, tokių kaip saulės elementai ant stogo, kuris padės įkrauti akumuliatorių ne tik tada, kai automobilis stovės, bet ir kai važiuos.

Išorės dizainas

„Toyota“ sukūrė aptakų ir tvirtą „bZ4X“ dizainą, kuris vienodai tiks tiek šiuolaikiniam miesto gyvenimui, tiek kaimo vietovėms, nes į vieną visumą yra sujungiama pažangi BEV išvaizda su originaliomis visureigio savybėmis.

Žvelgiant iš šalies, „bZ4X“ akį traukia aptakiu siluetu. Bendras automobilio aukštis – santykinai nedidelis, ploni priekiniai statramsčiai ir iš pažiūros žemai esanti ašies linija tarsi pabrėžia žemą jo svorio centrą. Žvilgsnį prikaustančios ratų arkos, dideli, iki 20 colių skersmens ratlankiai, nuožulnūs kėbulo kampai, masyvūs slenksčiai – viskas išryškina autentišką SUV charakterį.

Jeigu palygintume su „Toyota RAV4“, tai naujojo modelio išorė iliustruoja dizaino pranašumus, būdingus „e-TNGA“ platformai. Pavyzdžiui, palyginus su „RAV4“, „bZ4X“ bendras aukštis yra mažesnis 85 mm, automobilis turi trumpesnes priekines ir galines iškyšas, o ratų bazė ilgesnė 160 mm. Variklio gaubto linija taip pat pažeminta 50 mm.

Interjero dizainas

„Toyota“ visą automobilio interjero dizainą apibūdina švedišku žodžiu „lagom“. Išvertus tai reiškia „tiesiog tinka“. Šis žodis apibūdina komfortą ir erdvę, kurie automobilio salonui suteikia svetainės atmosferą, o šį jausmą sustiprina naudojamos minkštos, austinės apdailos tekstūros, satino apdailos detalės ir panoraminio stogo galimybė.

Siauras, žemai įrengtas prietaisų skydelis prisideda prie erdvės pojūčio vairuotojo vietoje ir gerina matomumą. Kuriant vairuotojo darbo vietą, vadovautasi principu „rankos ant vairo, akys – į kelią“, todėl 7 colių skersmens prietaisų skydelis įtaisytas vairuotojo žvilgsnio linijoje, virš vairo. Tai reiškia, kad, norint pamatyti jame rodomus duomenis, užteks minimaliai pakreipti akis.

Ilga ratų bazė suteikia klasėje pirmaujančią erdvę kojoms visiems keleiviams ir vieno metro atstumą tarp priekinio ir galinio keleivio klubų taškų. Automobilio bagažinėje, kurioje rasite lengvai modifikuojamas grindis, bus nemažai erdvės kroviniams: palikus užpakalines sėdynes vietoje, bagažinės erdvė siekia iki 452 litrų.

Galia

Priekinius varančiuosius ratus turintį „bZ4X“ varys 150 kW galios elektros variklis. Iki 100 km/val. elektromobilis įsibėgės per 8,4 sek., o didžiausias greitis- 160 km/val.

Visus varančiuosius ratus turinti versija turės variklius, kurie išvystys 217 AG ir turės 336 Nm didžiausią sukimo momentą. Iki 100 km/val. ši „bZ4X“ versija įsibėgės per 7,7 sek. Tiesa, visi rodikliai kol kas preliminarūs ir bus patvirtinti po modelio homologacijos.

Elektromobiliuose įprasta, kad norint sustoti yra naudojama „vieno pedalo“ sistema. Tokio stabdymo metu vyksta energijos regeneracija. Kitaip sakant, kai atleidžiate greičio pedalą automobilis pradeda lėtėti ir tuo pat metu elektros energija perduodama į akumuliatorių. Taip truputį padidėja nuvažiuojamas atstumas, bei žymiai mažiau dėvėsi stabdžių sistema.

Nuvažiuojamas „bZ4X“ atstumas

Nuvažiuojamas atstumas yra labai labai svarbus elektromobilių pirkėjams, todėl „Toyota“ pasitelkė visą 25 metų patirtį, kad „bZ4X“ vairuotojams leistų jaustis ramiai ne tik dėl įveikiamo atstumo, bet ir dėl ilgai išlaikomos akumuliatoriaus talpos. Atsižvelgiant į tikslus, užsibrėžtus kuriant akumuliatorių, teigiama, kad akumuliatoriaus talpa sumažės iki maždaug 10 proc. per dešimt metų, arba po 240 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyks greičiau.

Ličio jonų akumuliatoriaus talpa- 71,4 kWh. Tikimasi, kad viena įkrova „bZ4X“ galės nuvažiuoti daugiau kaip 450 km (remiantis WLTP bandymų metodika). Įveikiamas atstumas priklauso ir nuo pasirinktos modelio versijos, taip pat šie techniniai duomenys yra preliminarūs ir bus patikslinti po automobilio homologacijos procedūros.

Per pristatymą buvo minima, kad automobilis turės efektyvią šildymo sistemą, taip pat ir mažai energijos vartojantį šilumos siurblį. Dar minėjo, kad esant žemesnei oro temperatūrai „Toyota“ praras mažiau nuvažiuojamų kilometrų, negu konkurentai. Akumuliatorių bus galima įkrauta per maždaug 30 minučių naudojant 150 kW galios greitąjį įkrovimą.

Gera žinia ir tai, kad šiame „Toyota“ modelyje akumuliatorius bus aušinamas skysčiu. Kaip rašoma „Toyota“ pranešime, tai akumuliatoriaus kokybę ir ilgaamžiškumą užtikrins monitoringo sistema, kuri dažnai tikrins įtampą, srovę ir temperatūrą kiekvienoje atskiroje akumuliatoriaus celėje.

Visi varantieji ratai

„Toyota“ dirbo drauge su „Subaru“ bendrove, siekdama sukurti naują elektromobiliui skirtą visų varančiųjų ratų sistemą, kuri pasižymėtų puikiomis abiejų įmonių AWD sistemų savybėmis.

Visus varančiuosius ratus turinčiuose modeliuose sumontuoti atskiri 80 kW galios varikliai, varantys priekinę ir galinę ašis. Bus toks „XMODE“ režimas, kurį galėsite pasirinkti tada, kai reikės pravažumo sudėtingomis važiavimo sąlygomis – esant sniegui ar purvui, giliam sniegui ar purvui (kai greitis mažesnis nei 20 km/val.), o „Grip Control“ režimas skirtas sunkesnėms bekelės sąlygoms (važiuojant mažesniu nei 10 km/val. greičiu).

„Steer by Wire“ sistema

„bZ4X“ bus pirmasis serijinis „Toyota“ modelis, kuris turės „One Motion Grip“ valdymo sistemą. Europos klientams ši sistema bus pristatyta vėliau. Atsisakius mechaninės sąsajos tarp vairo ir priekinių ratų, ši elektroninė sistema tiksliai nustato ratų posūkio kampą, atsižvelgdama į vairuotojo ketinimus, be to, suteikia daugiau erdvės kojoms, leidžia pagerinti vairuotojo sėdėjimo padėtį bei palengvinti įlipimą ir išlipimą iš automobilio. Tradicinis vairas pakeistas „One Motion Grip“ (panašiu kaip „Tesla“ elektromobilyje).

Kadangi sistema neturi mechaninių sąsajų, dingsta nereikalingos, per ratus jaučiamos vibracijos, tačiau vairuotojas vis tiek gali pajusti reikalingą atsaką, tarkime, sukeliamą kelio dangos. Malonius pojūčius sustiprina ir tai, kad vairavimo charakteristikas galima pakeisti pasirinkus atitinkamą vairavimo režimą. Bus labai įdomu išbandyti šią sistemą, nes tokios dar neteko „pačiupinėti“.

Toyota Beyond Zero

„bZ4X“ yra pirmasis „Toyota“ sukurtas modelis būsimoje bZ gamoje. „Mažiau už nulį“ (angl. „beyond Zero“) reiškia bendrovės lyderystę aplinkosaugos srityje. To „Toyota“ siekia dar nuo 1997-ųjų, kai tapo elektrifikuoto mobilumo pradininke ir sukūrė „Prius“ modelį – pirmąjį pasaulyje masinės gamybos hibridinį automobilį.

„Toyota“ tikslas- sumažinti CO₂ emisiją gaminant lengvai naudojamus ir pirkėjams patrauklius produktus, o šios technologijos padės pasiekti ir nulinio anglies dioksido pėdsako tikslą.

Premjera Europoje- gruodžio 2 d.
Baltijos šalyse išankstinė prekyba prasidės 2022-ųjų pirmąjį pusmetį.
Pirmieji automobiliai Baltijos šalis pasieks 2022-ųjų pabaigoje.

Jums taip pat gali patikti

Ford Explorer elektromobilis

Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu

Opel Frontera

Naujasis „Opel Frontera“: sugrįžtantis visureigis turės ir elektrinę versiją

„Porsche“ pristato „Taycan Turbo GT“ su 760 kW (1033 AG) galia

„BMW IX2“ elektromobilis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *