„Volvo“ toliau žengia į elektrinę ateitį- pristatytas 7-vietis „EX90“ elektromobilis
Šiandien Stokholmo centre buvo pristatytas pažangiausias „Volvo“ automobilis – visiškai elektrinis „EX90“.
Kaip sakė per pristatymą, tai šis „Volvo EX90“ nebus tik naujas automobilis, tai bus itin pažangus kompiuteris ant ratų.
„Volvo“ jau seniau buvo pranešusi, kad į elektrinę ateitį visiškai įžengs iki 2030 metų. Kad tai įvyktų, gamintojas kasmet turi pristatyti po naują modelį. Šiuo metu visiškai elektriniai yra du modeliai- „XC40 Recharge“ ir „C40 Recharge“.
O nuo kitų metų prisijungs ir populiariojo „XC90“ įpėdinis- visiškai elektrinis „EX90“. Daugelis jau senokai laukė šio modelio pasirodymo, bet nebuvo jokių apčiuopiamų žinių. Tiksliau buvo tik spėliojimai. Bet štai rugsėjo mėnesį atsitiko tai, ko laukėme- naujasis generalinis direktorius Jimas Rowanas užsiminė, kad dar šiais metais bus pristatytas visiškai elektrinis modelis. Ir kartas nuo karto paskelbdavo kokią nors žinutę apie būsimą modelį.
Variklių galia
Kolkas bus dvi versijos- „Volvo EX90 Twin Motor“ ir „Volvo EX90 Twin Motor Performance“. Kaip matote iš žodelio „Twin“, tai automobilis bus varomas visais keturiais ratais.
Abi versijos turės po 2 elektros variklius, kuriuos kūrė patys „Volvo“. Silpnesnė versija turės 300 kW (408 AG,), o štai „Performance“ versija- net 380 kW (517 AG).
Akumuliatorius ir nuvažiuojamas atstumas
Abi versijos turės 111 kWh bendros talpos akumuliatorius, kurie turėtų leisti nuvažiuoti iki 600 km. Žinoma, su „Performance“ versija reikėtų tikėtis mažesnio nuvažiuojamo atstumo.
„Volvo EX90“ bus pirmasis automobilis su visa reikalinga technine įranga, leidžiančia įkrauti abiem kryptimis. Tai technologija, pagal kurią galite naudoti savo automobilio akumuliatorių kaip papildomą energijos tiekimą, pavyzdžiui, maitinti namus, kitus elektros įrenginius ar kitą elektrinį „Volvo“ automobilį. Bet šio gėrio dar reikės palaukti ir jis turėtų būti skirtas ne visoms rinkoms.
Saugumas
„Volvo“ jau seniai deklaruoja, kad saugumas yra svarbiausias dalykas. Ir šis modelis bus pats saugiausias ir išmaniausias iki šiol sukurtų.
„Volvo EX90“ viduje ir išorėje turi tarsi nematomą saugos skydą, kurį užtikrina naujausios jutiklių technologijos.
Kameros, radarai ir lidar yra prijungti prie didelio našumo pagrindinio automobilio kompiuterių, kad realiuoju laiku būtų sukurtas 360 laipsnių pasaulio vaizdas.
Kuom ypatingas lidar? Jo pagalba galima pamatyti net ir mažyčius objektus kelių šimtų metrų atstumu naktį ar esant blogam matomumui, važiojant vingiuose ir pnš.
Viduje jūsų taip pat lauks nematomas saugos skydas. Specialūs jutikliai ir kameros matuos akių žvilgsnio koncentraciją. Ši technologija leidžia „Volvo EX90“ suprasti, kada esate išsiblaškęs, mieguistas ar kitaip nedėmesingas.
Jeigu ši sistema aptiks kažką negero, tai pirmiausia jus įspės. Jeigu atsitiktų taip, kad vairuotojas užmigtų ar atsitiktų didesnės problemos su sveikata, tai automobilis pats saugiai sustotų ir iškviestų pagalbą.
Volvo EX90“ yra pirmasis „Volvo“, turintis techninę įrangą, pritaikytą savavaldžiam vairavimui ateityje.
Techniniai duomenys | Volvo EX90 Twin Motor | Volvo EX90 Twin Motor Performance |
Didžiausia galia kW | 300 kW (408 AG) | 380 kW (517 AG) |
Didžiausias sukimo momentas | 770 Nm | 910 Nm |
Bendra akumuliatoriaus talpa | 111 kWh | 111 kWh |
Panaudojama akumuliatoriaus talpa | 107 kWh | 107 kWh |
Nuvažiuojamas atstumas | 585 km (WLTP) | 580 km (WLTP) |
Įsibėgėjimas 0 – 100 km/h | 5,9 sek | 4,9 sek |
Maksimalus greitis | 180 km/h | 180 km/h |
AC (lėtasis) krovimas | 11 kW | 11 kW |
DC (greitasis) krovimas | 250 kW | 250 kW |
Matmenys (ilgis / plotis / aukštis mm) | 5037/1964/1744 | 5037/1964/1744 |
Ratų bazė (mm) | 2985 | 2985 |
Svoris be krovinio (kg) | 2818 | 2818 |
Bagažinės talpa (L) | 310/1915 | 310/1915 |
Talpa priekyje (L) | 37 | 37 |
Varomieji ratai | Visi | Visi |