„BMW iX“ ir „BMW i4“

Atkeliauja naujieji „BMW iX“ ir „BMW i4“ elektromobiliai

Šiandien vykusioje „BMW“ grupės metinėje konferencijoje buvo pristatyti būsimieji „BMW iX“ ir „BMW i4“ elektromobiliai. Nors juos bus galima užsakyti tik maždaug nuo rugsėjo mėnesio, bet susipažinti su techninėmis charakteristikomis galime jau dabar.

„BMW iX“požiūris į tvarumą

„BMW iX“ skelbia naują mobilumo amžių. Šis elektromobilis sujungia įspūdingą dizainą ir modernią prabangą su naujausiomis automatinio vairavimo, valdymo, ryšio ir skaitmeninių paslaugų naujovėmis. Įsigiję „BMW“ galėsite džiaugtis ne tik tuo, kad automobilis neišmeta išmetamųjų dujų, bet ir tuo, kad bus skiriamas didelis dėmesys visai tvariai gamybai. Kuriant ir gaminant „BMW iX“ bus laikomasi visapusiško požiūrio į tvarumą, įskaitant griežtų aplinkos ir socialinių standartų laikymąsi išgaunant žaliavas, taip pat naudojant elektros energiją iš atsinaujinančių šaltinių ir didelę perdirbtų medžiagų dalį. „Technologijos lemia pažangą, kurios mums reikia norint įveikti net didžiausius iššūkius. Tai ypač pasakytina apie klimato apsaugą“, – sakė Oliveris Zipse, „BMW AG“ valdybos pirmininkas. „BMW“ grupė įsigyja kobalto ir ličio, kurie reikalingi aukštos įtampos akumuliatoriams gaminti, iš kontroliuojamų šaltinių Australijoje ir Maroke. Akumuliatoriaus elementai gaminami naudojant tik ekologišką energiją iš sertifikuotų šaltinių. Nuo 2021 m. vasario bendrovė įsigijo aliuminio, pagaminto naudojant saulės energijos jėgainių elektrą. Išteklių išsaugojimo svarbą gaminant „BMW iX“ pabrėžia didelis antrinio aliuminio ir perdirbto plastiko procentas. Automobilio interjere yra FSC sertifikuota mediena, oda, kuri rauginta alyvuogių lapų ekstraktais ir kitos natūralios medžiagos. Tarp žaliavų, naudojamų grindų dangoms ir kilimėliams, yra perdirbti žvejybos tinklai.

Dvi „iX“ versijos

Kaip sako Pieter Nota, „BMW AG“ valdybos narys, atsakingas už klientus, prekės ženklus ir pardavimus, tai „iX“ modeliai bus dviejų versijų- „BMW iX xDrive50“ ir „BMW iX xDrive40“. Ir abi šio versijos turės po du elektrinius variklius- vieną priekyje, ir vieną gale. „BMW iX xDrive50“ išvystys bendrą 370 kW (500 AG) galią, o nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 5 sekundes. „BMW iX xDrive40“ turės 240 kW (300 AG) bendrą galią, o 100 km/val. greitį pasieks per 6 sekundes.

Šiems modeliams „BMW“ sukūrė ir naujos kartos elektrinius variklius, kuriuose bus išvengta retųjų žemės elementų naudojimo. Jie dirbs pagal srovę sužadinančio sinchroninio variklio principą- t.y rotoriui impulsą suteiks jau ne magnetai, o elektros srovė. Kadangi nebebus magnetų, tai nebus ir retųjų elementų, kurie reikalingi jų gamybai. O tai dar ir padidins variklio dinamiškumą.

Nuvažiuojamas atstumas- 600 km.

Tam, kad būtų nuvažiuojamas kuo didesnis atstumas, „BMW“ inžinieriai naujuosiuose modeliuose sujungė elektros variklį, transmisiją ir galios elektroniką į vieną visumą. O kur dar labai geros aerodinaminės savybės. Dėl šių visų patobulinimų „BMW iX“ taps vienu efektyviausių automobilių savo segmente. „BMW iX xDrive50“ 100 km nuvažiuoti sunaudos iki 21 kWh (pagal WTPL) energijos, o „BMW iX xDrive40“ – mažiau nei 20 kWh (pagal WTPL).

Abu modeliai turės penktos kartos ličio-jonų akumuliatorius, kurie pasižymi apie 20 proc. didesniu energijos tankiu, jeigu lygintume su prieš tai gamintais akumuliatoriais. „BMW iX xDrive50“ modelyje rasime akumuliatorių, kuris viršys 100 kWh talpą. O tai leis nuvažiuoti net 600 km atstumą (pagal WTPL). „BMW iX xDrive40“ turės 70 kWh talpos akumuliatorių, su kuriuo galės nuvažiuoti daugiau kaip 400 km (pagal WTPL).

Smagu tai, kad nauja „BMW iX“ įkrovimo technologija leis elektromobilį įkrauti itin didele įkrovimo galia. „BMW iX xDrive50“ galės krautis iki 200 kW, o „BMW iX xDrive40“- iki 150 kW įkrovimo galia. Tai reiškia, kad juos bus galima per 40 minučių įkrauti nuo 0 iki 80 proc. Žinoma, toks greitis bus tik ten, kur bus ir atitinkama įkrovimo stotelė.

Naujausios technologijos

Šiuose modeliuose bus montuojami net iki 20 kartų daugiau duomenų sugebantys apdoroti kompiuteriai. Toks greitis reikalingas tam, kad visa informacija būtų kuo greičiau apdorojama iš dvigubai didesnio įvairių jutiklių skaičiaus. Taip pat toks greitis pasitarnaus ir autonominiam vairavimui bei skaitmeninėms paslaugoms. Žinoma, „BMW iX“ taip pat palaikys ir 5G ryšio technologiją, kuri bus reikalinga autonominiam vairavimui ir parkavimo funkcijoms.

„BMW iX“ kaina

„Mes jau nustatėme kainodarą Vokietijoje. Pavyzdžiui, „BMW iX xDrive40“ startuos nuo 77 300 EUR, o tai prilygsta pvz. „BMW X5“ su įprastu degimo varikliu kainai“- sakė Pieter Nota, „BMW AG“ valdybos narys, atsakingas už klientus, prekės ženklus ir pardavimus.

Lietuvoje „BMW iX xDrive50“ kaina prasidės nuo 97 890 EUR, o „BMW iX xDrive40“- nuo 81 890 EUR.

„BMW i4

Toje pačioje „BMW“ grupės metinėje konferencijoje buvo pristatytas ir būsimasis „BMW i4“. „Savo sportiška išvaizda, geriausia klasės važiavimo dinamika ir nuliniu išmetamųjų dujų kiekiu- „BMW i4“ yra tikras „BMW“. Tai priverčia „BMW“ prekės ženklo širdį plakti visiškai elektriniu būdu“, – sakė Pieter Nota, „BMW AG“valdybos narys, atsakingas už klientus, prekių ženklus, pardavimus.

„BMW i4“ bus visiškai elektrinis keturių durų „Gran Coupé“, kuris į rinką pateks 2021 m. Žinoma, bus ir „BMW M Performance“ modelis.

„BMW i4“ modelio liniją bus galima įsigyti skirtingų versijų. Kokios jos, tai dar nėra žinoma. Bet „BMW“ žada, kad apie tai sužinosime jau artimiausiu metu. Žinoma tik tai, kad viena įkrova bus galima nuvažiuoti iki 590 km (pagal WLTP). Turės iki 390 kW (530 AG) galią. Tai „BMW i4“ leis įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val maždaug per 4 sekundes.

Jums taip pat gali patikti

MINI Aceman SE

Pirmasis „Mini“ elektrinis kompaktinis visureigis

Elektrinė „Mercedes“ G klasė kainuos nuo 142 621,50 Eur.

Ford Explorer elektromobilis

Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu

Opel Frontera

Naujasis „Opel Frontera“: sugrįžtantis visureigis turės ir elektrinę versiją

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *