Tesla Model S Plaid

Žvėris, o ne elektromobilis- atnaujintas „Tesla Model S Plaid“

Tesla“ pagaliau atskleidė taip laukiamą „Tesla Model S Plaid“ versiją. Ne tik atskleidė, bet ir 25 laimingieji, kurie buvo užsisakę anksčiau šį modelį, su jais ir išvažiavo. Jeigu nežiūrėjote šio pristatymo, tai trumpai su juo supažindinsiu.

Pristatymą pradėjo „Tesla“ dizaino vadovas Franzas von Holzhausenas. Jis ant scenos atsinešė kūjį ir pasakė- „šiandien bus sulaužyti rekordai“. Asmeniškai pagalvojau, kad vėl kažką laužys. Turbūt visi prisimenate, kaip buvo per „Cybertruck“ pristatymą? Bet paskui toptelėjo mintis, kad čia aliuzija į greičiausią automobilį. Jam nulipus nuo scenos buvo rodomas Elonas Muskas, kuris važiavo šalia esančia bandymu trasa ir apsukęs pusę rato užvažiavo ant scenos. Išlipęs priminė, kad nuo pirmojo „Model S“ gamybos pradžios jau praėjo beveik dešimt metų. Priminė ir tai, kaip tobulėjo šis modelis ir kaip keitėsi jo techninės savybės.

Greičiausias automobilis pasaulyje?

Jau turbūt žinote, kad atnaujinto modelio maksimalus greitis yra 322 km/val. Nuo 0 iki 100 km/h įsibėgės tik per 2,1 s. Velniškai greitas, ar ne? Bet tokį didelį greitį pavyks pasiekti tik su kitais ratlankiais ir padangomis. Bet juos nusipirkti bus galima tik už kelių mėnesių. Su standartiniai 19″ ar 21″ ratais to nepavyks padaryti. Elonas Muskas sakė, kad „šis „Tesla“ bus greitesnis už Porsche, bet saugesnis už Volvo“. Jis taip pat pasidžiaugė, kad tai pats greičiausias automobilis pasaulyje. Kalbant apie greičiausią tai reikėtų pasakyti, kad greičiausias bus tarp masiškai gaminamų, o ne tarp ir mažomis serijomis gaminamų automobilių. Toks pvz. bus „Rimac“. Jis įsibėgės iki 100 km/val. greičiau, nei per 2 sekundes. Teko jį matyti Ženevos automobilių parodoje- atrodo tikrai įspūdingai. Jeigu norite pamatyti kaip jis atrodo, pažiūrėkite šiame mano video nuo 6,35 min. Kitas dalykas yra kaina. „Rimac“ kainuoja daugiau kaip 2 milijonus, o „Tesla“- nuo 126,990 Eur. Kas padės „Tesla“ taip greitai įsibėgėti? Ogi naujieji 3 varikliai ir visi varomieji ratai. Bendra variklių sukuriama jėga- 1020 „arklių“.

Akumuliatoriaus talpa- paslaptis

Nepatikėsite, bet per naujojo modelio pristatymą nebuvo užsiminta apie akumuliatoriaus talpą. Elonas Muskas tik pasakė, kad „Mes turime visiškai naują akumuliatorių paketą“. O koks jis- nėra žinoma. Buvo tik pasakoma, kad galės nuvažiuoti 628 km.

Aerodinamiškumas

E. Muskas pasidžiaugė, kad pasipriešinimo koeficientas yra tik 0,208. Bet jeigu sekate elektromobilių naujienas tai žinote, kad pas „Mercedes-Benz EQS“ jis yra dar mažesnis- 0,20. Kodėl taip yra? E. Muskas buvo užsiminęs, kad visi kiti oro pasipriešinimą bando ratams nesisukant, o bandant „Tesla“ jie sukosi. Belieka tik pasidžiaugti, kad tokie pasakiškai maži pasipriešinimo skaičiai, nes dėl to išlošime mes- toliau nuvažiuosime.

„Tesla Model S Plaid“ pasipriešinimo koeficientas yra tik 0,208.

Įkrovimo greitis

Kaip ir akumuliatoriaus talpa, taip ir tikslus įkrovimo greitis nebuvo atskleistas. Generalinis direktorius Elonas Muskas tik pasakė, kad 187 mylias (301 km) bus galima nuvažiuoti įsikrovus per 15 minučių! Jeigu gerai suskaičiuoju, tai įkrovimas turėtų būti kažkas panašaus į 225 kW. Nežinau, bet gal jau kas ir išbandė didžiausią įkrovimo galią. Jeigu turite tokios informacijos, tai prašyčiau pasidalinti komentaruose. E. Muskas taip pat pasidžiaugė ir tuo, kad jau yra daugiau kaip 25000 įkrovimo vietų, kai tuo tarpu 2012 m. jų nebuvo visai. Dar buvo paminėti šie įkrovimo greičiai- 280 kW, 300 kW, 350 kW. Greičiausiai, kad tokia didėjimo tvarka tobulės „SC“ (supercharger). Priminsiu, kad V2 stotelėse galėsite įsikrauti iki 150 kW galia, o V3- iki 250 kW.

Naujas šilumos siurblys

E. Muskas sakė, kad šis naujasis šilumos siurblys salono šildymui, esant šaltoms sąlygoms, sunaudos 50% mažiau elektros energijos.

Naujasis šilumos siurblys.

Interjeras

Pasak „Tesla“, tai beveik viskas salone yra nauja. O ypač iš karto į akis krenta du dalykai- tai vairas ir centrinis ekranas. „Tesla“ šį vairą vadina „Yoke“. Dar prieš pristatant daugelis galvojo, kad „yoke“ reiškią žodį „joke“ (liet. pokštas- aut. past.) ir manė, kad čia tik pokštas, o serijiniai gamybai bus modeliai su įprastu vairu. Bet kiek žinau, tai „Tesla“ nesiruošia sugrąžinti apvalaus vairo ir pardavinės modelis su tokiu. Buvo labai daug diskusijų apie šį vairą. Daugelis galvojo, ar bus patogu su juo vairuoti. Kiek internete mačiau atsiliepimų, tai pripratus viskas einasi kuo puikiausiai. Tiesiog reikia laiko įprasti, nes jis nėra įprastas. Ir tiek. Toks vairas panašėja į lėktuvo šturvalą. Ir ne veltui. Juk tobulėjantis autopilotas kažkada leis iš viso nenaudoti vairo…

„Tesla Model S Plaid“ vairas.

Kitas neįprastas reikalas tas, kad nebėra svirtelių, kuriomis būtų galima pasirinkti važiavimo režimus, rodyti posūkius, perjungti šviesas, įjungti valytuvus. Net „pypsas“ ir tas kitoks- dabar nebereikia spausti vairo centro, tereikia paspausti mygtuką ant vairo. Ant vairo rasite ir mygtukus, kuriais aktyvuosite posūkio signalus. Taip pat ant vairo yra ir šviesų perjungimo, garso signalo ir valytuvų mygtukai. Įdomu- ar bus patogu? Ypač jeigu reikia dažnai rodyti posūkio signalus?

O štai važiavimo režimų rankenėlės eliminavimas pakeistas į 3 naujus būdus, kaip galima pasirinkti važiavimo kryptį. Pirmasis yra iš kosmoso srities. Dažnoje situacijoje automobilis pats žinos, kur jūs norite važiuoti. Logiškai mąstant, jeigu automobilis stovi prie sienos, tai juk nevažiuosite į ją? Jeigu tokiu „išmanumu“ nepasitikite, tada jums yra sukurti dar 2 atsarginiai būdai. Vienas iš jų yra, kai galite pasirinkti važiavimo režimus centriniame ekrane braukdami žemyn arba į viršų pirštu. Yra ir parking pozicija, bet dažnu atveju automobilis pats jį įjungs kai tik pajus, kad jūs išlipote iš jo arba įlipote. Trečiasis būdas- tai mygtukai, kuriuos rasite po belaidžio įkrovimo vieta.

Jeigu pirmoje vietoje dėmesys krenta į vairą, tai antroje lieka atnaujintas ekranas. Jis dabar jau ne vertikalus, o horizontalus. Ir yra didesnis- 17 colių. Šis naujas „Tesla“ informacijai ir pramogoms skirtas ekranas turi naują programinę įranga. Naujoji sistema yra labiau panaši į planšetinius kompiuterius ir intuityvesnė nei anksčiau. Dar reikėtų paminėti, kad ekrane galėsite žaisti net naujausius žaidimus. Grafika tokia galinga, kad prilygsta žaidimų konsolėms. Kaip sakė Elonas Muskas, tai galia turėtų nelabai nusileisti „PlayStation 5“ konsolei.

„Tesla Model S Plaid“ ekranas.

Abi priekinės sėdynės yra šildomos ir aušinamos, o visos trys galinės sėdynės yra šildomos. Galė sėdintys keleiviai turės savo informacijos ir pramogų ekraną, kuris gali transliuoti turinį per „Netflix“, „Hulu“, „YouTube“ ir „Twitch“. Melomanai irgi pastebės pagerėjimą, nes muzika gros net per 22 garsiakalbius. Trijų zonų klimato kontrolė. Dar vienas iš įdomių sprendimų yra paslėpti oro išpūtimo angas. Jos ne tik paslėptos, bet šalia jų nėra valdiklių. Pūtimo kryptį reikės pasirinkti ekrane.

Truputį padidėjo salono erdvė. Tai pasiekta dėl truputį plonesnių priekinių sėdynių, kurios dar ir truputį pastumtos į priekinę automobilio dalį.

„Tesla Model X Plaid“ taip pat galima užsisakyti, bet klientams jis turėtų atkeliauti tik kitais metais.

Jums taip pat gali patikti

MINI Aceman SE

Pirmasis „Mini“ elektrinis kompaktinis visureigis

Elektrinė „Mercedes“ G klasė kainuos nuo 142 621,50 Eur.

Ford Explorer elektromobilis

Lietuvoje pradedama prekyba naujuoju „Ford Explorer“ elektromobiliu

Opel Frontera

Naujasis „Opel Frontera“: sugrįžtantis visureigis turės ir elektrinę versiją

2 thoughts on “Žvėris, o ne elektromobilis- atnaujintas „Tesla Model S Plaid“”

Komentuoti: Deividas Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *